سرویس موسیقی هنرآنلاین: کاوه میرحسینی آهنگساز و سرپرست آنسامبل کانتوس در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین، گفت: آنسامبل کانتوس فعالیت خودش را از سال 91 آغاز کرد و ما به مرور توانستیم با پیگیری دوستان به جایی برسیم که به آهنگسازهای ایرانی سفارش ساخت اثر بدهیم. 

وی افزود: ما خودمان هم آثار جدید تولید می‌کنیم و روی صحنه می‌بریم. تاکنون بدون هیچگونه حمایت مالی توانسته‌ایم 12 اثر جدید تولید کنیم. می‌خواهیم این آثار را ضبط کرده و اگر امکانش پیش آمد، آن‌ها را روانه بازار موسیقی کنیم. 

میرحسینی در مورد سرنوشت آثار تولیدشده آنسامبل کانتوس توضیح داد: سه آلبوم در دست انتشار داریم. یکی از آن‌ها، کوارتت زهی "رازآلود" از ساخته‌های خودم است و دیگری مجموعه‌ای از قطعات برای سازهای سولو که هر دو به زودی منتشر می‌شود و در کنار این‌ها اثری دیگر به نام "اشراق" داریم که بر اساس اذان‌های ایرانی ساخته شده است. 

سرپرست آنسامبل کانتوس درباره کنسرت روزهای 11 و 12 آذر این آنسامبل گفت: در این کنسرت از میان آثاری که آهنگسازهای مختلف به سفارش ما ساخته‌اند آثاری را اجرا خواهیم کرد. این کنسرت فقط در آذرماه برگزار می‌شود ولی طبق برنامه‌ریزی که انجام داده‌ایم، احتمالاً در سال 97 حدود 6 اجرا را روی صحنه می‌بریم.

کاوه میرحسینی ادامه داد: ما یک آنسامبل هستیم که طبق تعریفی که از آنسامبل داریم، می‌توانیم از یک نفر تا یک ارکستر بزرگ را روی صحنه ببریم. در اجرای پیش رو هم نوازندگان متعددی با ما همراه می‌شوند که از نوازندگان ارکسترهای سمفونیک تهران و ملی ایران هستند و در این بین یک سری از نوازندگان به عنوان تکنواز حضور دارند که عبارتند از: آرش اسدنژاد و علیرضا چهره‌قانی (ویولن)، ارسلان علیزاده (ویولنسل)، دانیال جورابچی (ویولنسل) و کامیاب بهرودی (پیانو). 

میرحسینی در ارتباط با انتخاب آثار اجرایی در کنسرت پیش رو نیز افزود: ما آثار منتخبی که در اختیار داریم را مشخص می‌کنیم و بعد تمرینات‌مان شروع می‌شود. این آثار انتخابی می‌تواند از آثار خود ما باشد یا از آثار آهنگسازهای دیگر که خود ما به آن‌ها سفارش ساخت اثر داده‌ایم. در کنسرت آذر ماه ارشیا صمصامی‌نیا برای ما یک اثر جدید ساخته است که برای اولین بار اجرا می‌شود. 

وی ادامه داد: یکی از آهنگسازهایی که افتخار همکاری با ایشان را داریم، خانم سوسن لولاور از آهنگسازهای ایرانی تحصیل‌کرده در لندن است که در سطح بالایی قرار دارند. ما افتخار همکاری با ایشان را داشتیم و اثرشان را ضبط کردیم. خوشحالیم که افتخار این را داریم که تمامی آثار به ما تقدیم می‌شوند و برای اولین بار در جهان در کنسرت ما اجرا می‌شوند. کاه میرحسینی

این آهنگساز موسیقی در پایان گفت‌وگو درباره وضعیت آهنگسازی در کشور بیان کرد:خوشبختانه الآن وضعیت آهنگسازی و نوازندگی در کشور خوب است و فقط نیاز به یک سری حمایت‌ها از سوی ارگان‌های دولتی و خصوصی وجود دارد که بتوانیم کارهای‌مان را راحت‌تر و با فراغ بال روی صحنه ببریم. 

کنسرت آنسامبل کانتوس به سرپرستی کاوه میرحسینی ساعت 20 روزهای شنبه و یکشنبه 11 و 12 آذرماه در تالار رودکی برگزار می‌شود.