سرویس موسیقی هنرآنلاین: نهم ربیع‌الاول، نه‌تنها نخستین روز امامت امام عصر علیه‌السلام است، بلکه آغاز دوره‌ای حیاتی و مهم در تاریخ شیعه نیز به شمار می‌آید. اهالی موسیقی به دفعات ارادت خود را نسبت به مهدی موعود (عج) با اجرای قطعات ماندگار در وصف این بزرگوار ادا کرده‌اند:

علیرضا قربانی / نیمه شعبان

آهنگ "نیمه شعبان" سیزدهمین (آخرین) ترک از آلبوم بر سماع تنبور است که علیرضا قربانی آن را به امام زمان (عج) تقدیم کرده است. این کار سروده مولوی بوده و آهنگسازی و تنظیم آن نیز توسط گروه شمس انجام گرفته است.

خشایار اعتمادی / منجی

خشایار اعتمادی یکی از خوانندگان قدیمی در عرصه‌ موسیقی پاپ است. او سال‌ها پیش قطعه‌ای به نام "منجی" منتشر کرد که در زمان خودش موردتوجه مردم قرار گرفت. موسیقی این اثر را بابک بیات ساخته و اکبر آزاد هم شعر آن را سروده است.

علیرضا افتخاری / یارا یارا

علیرضا افتخاری نیز در آلبوم "نیلوفرانه" قطعه‌ای به نام "یارا یارا" دارد که اثری تقدیمی به امام زمان (عج) است. شعر این اثر را زنده‌یاد قیصر امین‌پور سروده و آهنگسازی آن را هم عباس خوشدل بر عهده داشته است. این اثر در دهه‌ی 70 ازجمله کارهای موفق محسوب می‌شود.

محمد اصفهانی / روزی تو خواهی آمد

همچنین محمد اصفهانی با اجرای قطعه‌ "روزی تو خواهی آمد" به منجی بشریت ادای احترام کرده است. شاعر این قطعه محمدعلی شیرازی است و ساخت موسیقی کار را زنده‌یاد همایون خرم بر عهده داشته است. کامبیز روشن‌روان نیز این قطعه را تنظیم کرده است.

علی لهراسبی / حس غریب

علی لهراسبی که این روزها در زمینه‌ی موسیقی پاپ خواننده‌ی فعالی است، با ترانه‌ای به نام "حس غریب" به شهرت رسید. لهراسبی این قطعه را با همکاری محمدرضا چراغعلی ساخت و ترانه‌ اثر هم توسط سیاوش پورشیرمحمد نوشته شد.

غلامرضا صنعتگر / عطر یاس

غلامرضا صنعتگر سال 84 اثری را با عنوان "عطر نرگس" منتشر کرد که با گویش مردم بندرعباس خوانده شده است. او ساخت این قطعه را نیز خودش بر عهده گرفت.

محسن چاوشی / نگار

خواننده خاص موسیقی پاپ برای هر یک از امامان قطعاتی را خوانده و ارادت ویژه‌اش را به آن‌ها ثابت کرده است. قطعه "نگار" در آلبوم "من خود آن سیزدهم" گنجانده شد. این قطعه سروده بابا طاهر با تنظیم شهاب اکبری بوده و محمد جاسمی همخوانی کرده است. این اثر بارها از تلویزیون و به‌ویژه شبکه 5 همراه با نماهنگ‌های مختلف پخش‌شده است.

حامد زمانی/ صبح امید

خواننده ارزشی و انقلابی موسیقی نیز بار دیگر با اجرای قطعه ای زیبا در وصف امام زمان (عج) توانسته از جان برای این امام مایه بگذارد، این قطعه با شعری از حسین متولیان و  تنظیم امیر جمالفرد به آهنگسازی خود زمانی انجام گرفته است. این کار یتراژ برنامه ضیافت شبکه قرآن بوده است.

محسن یگانه/ جمعه

کاری نسبتا قدیمی از آلبوم "سر خط" از خواننده سرشناس پاپ محسن یگانه است که نامش را "جمعه" گذاشته و همانطور که از نامش پیداست برای حضرت مهدی (عج) سروده شده است. یگانه تمامی کار این آهنگ اعم از ترانه، تنظیم و حتی آهنگسازی را خود انجام داده است.

حسام‌الدین سراج-وحید تاج و... / مرد موعود

"مرد موعود" با صدای خوانندگان موسیقی ایران در مرکز موسیقی و سرود صداوسیما اجرا و ضبط‌شده که آهنگسازی و تنظیم آن توسط ایمان جعفری پویان و خوانندگی محسن فیروز فام با شعری مرتضی امیری اسفندقه و کارگردانی نوید حداد نسب، "تازه گل"با آهنگسازی و تنظیم محسن حسینی با صدای حسام الدین سراج بر اساس شعری از بیژن ارژن و کارگردانی منصوره صالحی ساروی، "بهارستان اقبال"با آهنگسازی وتنظیم فرزاد عباسی، صدای محمد عبدالحسینی، شعری از بیدل دهلوی و کارگردانی وحید خوش خبر،"ماه دل آرا"با آهنگسازی، تنظیم و خوانندگی مجید اخشابی بر اساس شعری از اسحاق انور و کارگردانی شهرام قدرتی، "مستانه"با آهنگسازی وتنظیم محسن حسینی، صدای وحید تاج، شعر بیژن ارژن و کارگردانی محمود فاتح اشاره کرد.

این 5 اثر موسیقایی همراه با تصویر به مناسبت میلاد امام زمان (عج) به سفارش مرکز موسیقی و سرود صداوسیما اجرا و ضبط‌ شد.