سرویس موسیقی هنرآنلاین: در هر سال دو ماه محرم و صفر تعطیلی اجباری برای اهالی موسیقی است. هنرمندان این عرصه نیز از این فرصت در جهت برنامه‌ریزی ادامه فعالیتشان استفاده و در این دو ماه تعدادی از خوانندگان ارتباط را با مخاطبان خود با انتشار تک قطعات حفظ کردند. اکنون در آستانه شروع دوباره کنسرت‌ها و فعالیت‌های موسیقیایی هستیم. آذرماه شروعی پرشور برای برگزاری کنسرت‌ها محسوب می‌شود و در این ماه خوانندگان به میزبانی سالن‌های مختلف پایتخت با مخاطبانشان دیدار خواهند کرد.

2 آذر / سالن میلاد

سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران میزبانی خود را با کنسرت زانیار خسروی آغاز می‌کند. پس از این تعطیلات خسروی در دومین روز ماه آذر طی دو سئانس روی صحنه سالن میلاد می‌رود و با مخاطبانش دیدار می‌کند. این خواننده در طی این مدت برای نخستین بار با برادرش همکاری و قطعه‌ای مشترک منتشر کرد. "نمیرم عقب" نام این قطعه مشترک با آهنگسازی زانیار و تنظیم سیروان بود. "نمیرم عقب" به همراه ویدیویی پس از قطعه "ایهام" و ویدیو "می دونستم میری" منتشر شد.

2 آذر / برج میلاد

رضا یزدانی در دوم آذرماه روی صحنه سالن همایش‌های برج میلاد می‌رود. کنسرت دوم آذر این خواننده نخستین کنسرت آلبوم "درهم" است. "درهم" نام جدیدترین آلبوم رضا یزدانی است که قرار است با تأخیری چند روزه برای همدردی با زلزله زندگان در روز ۲۹ آبان منتشر شود. تاکنون قطعه "دام دگر نهاده‌ام" از این آلبوم شنیده شده است، برای چند قطعه آن نیز موزیک ویدیوهایی تهیه‌شده که در طی روزهای آینده منتشر خواهد شد. در نخستین کنسرت "درهم"، برای اولین بار قطعاتی از این آلبوم و دیگر قطعات خاطره‌انگیز طی دو سئانس به اجرا در خواهد آمد. بخشی از عواید این کنسرت به زلزله‌زدگان کرمانشاه اختصاص خواهد یافت.

۷ و ۸ آذر / وزارت کشور

پرواز همای در دو روز هفتم و هشتم آذرماه روی صحنه وزارت کشور می‌رود. این کنسرت با عنوان "دیوانه‌تر شدم" و همراهی گروه مستان و پرواز برگزار می‌شود، "دیوانه‌تر شدم" نام جدیدترین قطعه همای برای تیتراژ سریال تلویزیونی "نوار زرد" است. همای در این کنسرت علاوه بر قطعات آشنای قدیمی قطعات جدیدی را نیز اجرا خواهد کرد. او در حالی روی صحنه می‌رود که سی آبان اجرایی را به اسم "میهمانی خیام" با همراهی نوازندگانی از کشور ایتالیا در سالن "پوچینى کنسرواتوار جزپه وردى میلان" روی صحنه برده است.

۸ آذر / تالار وحدت

تالار وحدت نخستین اجرای پاپ پس از تعطیلات خود را با گروه دنگ شو تجربه خواهد کرد، در روز هشتم ماه آذر این گروه موسیقایى ساعت ۲۱: ۳۰ به اجرا می‌پردازد. "مد و نای" در روزهای ابتدایی شهریورماه به‌عنوان جدیدترین آلبوم این گروه منتشر شد و تور این آلبوم که شامل ده قطعه است، در شهریورماه از تهران آغاز گشت. اکنون پس از این تعطیلات دنگ شو به اجرای قطعاتی از "مد و نای" و دیگر قطعات محبوب برای مخاطبانش می‌پردازد.

۸ آذر / برج میلاد

رضا صادقی کنسرت‌هایش را از هشتم آذرماه آغاز می‌کند. آغاز کنسرت‌های پاییزی او پس از انتشار جدیدترین تک قطعه‌اش به اسم "پاییز جاری" با همین نام، رقم می‌خورد. در "پاییز جاری" قطعاتی از تازه‌ترین آلبوم صادقی، "یعنی درد" و دیگر قطعات خاطره‌انگیز وی اجرا خواهد شد.

۱۱ آذر / برج میلاد

گروه موسیقی بمرانی در یازدهم آذرماه کنسرت خود را برگزار می‌کند. بمرانی در تیرماه تابستان سال جاری دومین کنسرت سال ۹۶ خود را در حالی برگزار کرد که به خاطر استقبال خوب مخاطبان از موسیقی تلفیقی، برای یک سئانس دیگر تمدید شد. خالقان آلبوم "گذشتن و رفتن پیوسته" به میزبانی برج میلاد اولین اجرای پاییزی‌شان را روی صحنه می‌برند.

۱۲ آذر / برج میلاد

برج میلاد تهران پس از اجرای گروه بمرانی، شاهد اجرای "داماهی" خواهد بود. قطعه "درد بی دردی" جدیدترین قطعه شنیده شده از این گروه است که آن را به ابراهیم منصفی تقدیم کردند. ۱۲ آذرماه گروه موسیقی داماهی با مخاطبانش در نخستین اجرای فصل پاییز خود هم صدا خواهد شد.

۱۳ آذر / برج میلاد

پس از چندین وقت دوباره مخاطبان خواننده "یادم تو را فراموش" با او دیدار می‌کنند. مازیار فلاحی در این روز به میزبانی سالن همایش‌های برج میلاد طی دو سئانس روی صحنه می‌رود و گزیده‌ای از قطعات گذشته و قطعاتی از جدیدترین آلبوم خود را می‌خواند. "یادم تو را فراموش" چهارمین تجربه این خواننده پاپ در بازار موسیقی کشور بود که شهریورماه سال جاری با اسم فیلم سینمایی با همین نام منتشر گشت.

۱۴ آذر / برج میلاد

در یکی از سه‌شنبه‌های ماه پایانی پاییز خواننده آلبوم "دقیقه هام" در برج میلاد با مخاطبانش دیدار می‌کند. علیرضا طلیسچی فعالیت رسمی و برگزاری کنسرت‌هایش را از ۱۴ آذر سال گذشته آغاز کرد و تا امروز با انتشار تک قطعاتی نزدیک به سلیقه مخاطبانش ارتباط خود را با آن‌ها حفظ کرده است. طلیسچی در ۱۴ آذرماه امسال نیز طی دو سئانس با طرفدارانش هم‌صدا می‌شود.

۱۶ آذر / برج میلاد

دو سئانس روز ۱۶ آذر، سالن همایش‌های برج میلاد به کنسرت فریدون آسرایی اختصاص دارد. آسرایی قطعه "گیسو" را برای تیتراژ سریال "عاشقانه‌ها" خواند و طیف جدیدی را به مخاطبانش افزود. پس از آن او کنسرت تابستانه خود را برگزار کرد. حال پس از دو ماه تعطیلی، فعالیت خودش را با کنسرتی آغاز می‌کند. این خواننده طی دو سئانس در برج میلاد روی صحنه می‌رود.

۱۶ و ۱۷ آذر / سالن میلاد

۱۶ و ۱۷ آذرماه سال جاری سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران با کنسرتی پرانرژی مواجه می‌شود. امید حاجیلی که به برگزاری کنسرت‌های پرشور معروف است در طی چهار سئانس روى صحنه سالن میلاد می‌رود و پس از دو ماه سکوت برای مخاطبانش اجرا می‌کند.

۲۰ آذر / سالن میلاد نمایشگاه

بیستم ماه آذر نوبت به اجرای سینا شعبان خانی می‌رسد. این خواننده اجراهای رسمی خود را از مردادماه سال جاری آغاز نمود و پس از نخستین اجرایش در تهران، در شهرهای آبادان، کرمان، شاهرود و کیش نیز روی صحنه رفت. خواننده تیتراژ "ماه‌عسل ۹۶" که به‌تازگی قطعه "نزدیکای پاییز" را منتشر نموده برای دومین بار در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران با مخاطبان خود دیدار می‌کند.

۳۰ آذر و ۱ دی / تالار وحدت

در آخرین روز پاییز نوبت به کنسرتی مخصوص بانوان می‌رسد و تالار وحدت در دو سئانس این بار از بانوان علاقه‌مند به موسیقی میزبانی می‌کند. سیمین غانم در ۳۰ آذر و ۱ دی‌ماه کنسرت ویژه بانوان را روی صحنه می‌برد.

موسیقی کلاسیک و سنتی اجراهای خودشان را از روز اول آذرماه آغاز می‌کنند و در تالار وحدت، تالار اندیشه حوزه هنری، فرهنگسرای نیاوران، فرهنگسرای ارسباران، تالار رودکی، تالار وزارت کشور و سالن سوره حوزه هنری روی صحنه می‌روند.

۱ آذر / تالار وحدت

اولین روز ماه آذر به اجرایی از موسیقی نواحی اختصاص دارد. گروه موسیقی کایر به اجرای موسیقی نواحی مختلفی از کشورمان می‌پردازد و موسیقی مازندرانی، گیلانی، آذری، کردی، لری، خراسانی و بندری را به گوش حاضران می‌رساند. این گروه در تالار وحدت طی یک سئانس روی صحنه خواهد رفت و نخستین کنسرت در این تالار را پس از تعطیلات برگزار خواهد کرد.

۳ آذر / تالار وحدت

ارکستر سمفونیک تهران اجراهای خود را از سوم آذرماه از سر می‌گیرد. در این روز شهرداد روحانی، رهبر ارکستر، به همراه نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران ساعت ۳۰ :۲۱  روز جمعه روی صحنه می‌روند و قطعات "دان خووان" از ریشارد اشتراس، "رومئو و ژولیت" از سرگئی پروکفیف (قسمتی از سوئیت شماره ٢)، "قدرت سرنوشت" جوزپه وردی و "بولرو" موریس راول را برای علاقه‌مندان اجرا می‌کنند. بلیت‌های کنسرت سوم آذر ارکستر سمفونیک به‌طور کامل به فروش رسیده است.

۳ آذر / تالار اندیشه حوزه هنری

سوم آذرماه روز پر اجرایی برای کنسرت‌های سنتی و کلاسیک محسوب می‌شود. در این روز، تالار اندیشه حوزه هنری میزبان مخاطبان کنسرت ثرنگ است. این گروه موسیقیایی مانند همیشه اجرایی با محتوای موسیقی کردی ارائه می‌کند. کنسرت گروه ثرنگ با خوانندگی نورالدین بزله و به سرپرستی برزو امیری طی یک سانس برگزار می‌شود.

۳ آذر / فرهنگسرای نیاوران

اولین جمعه آذرماه فرهنگسرای نیاوران به استقبال کنسرتی آنپلاگد می‌رود. در این روز گروس عبدالملکیان به همراه گروه نیوش کنسرت آنپلاگدی را تحت عنوان "خرده‌های تاریکی" روی صحنه می‌برد. این کنسرت طی یک سئانس در ساعت ۱۸ برگزار می‌شود.

۳ آذر / فرهنگسرای ارسباران

رسیتال پیانو کیومرث پیرگلو نیز در روز شلوغ سوم آذرماه برگزار می‌شود. فرهنگسرای ارسباران از این رسیتال میزبانی می‌کند و پیرگلو در یک سئانس قطعاتی از اسکارلاتی، بابک بردیا، بتهوون، گرانادوس، دوفایا و آلبنیز می‌نوازد.

۴ آذر / تالار رودکی

شنبه ۴ آذر تالار رودکی اولین اجرای خودش را پس از تعطیلات، با رسیتال پیانو تجربه می‌کند. وصال نایبی در این روزبه نواختن پیانو برای مخاطبان موسیقی کلاسیک می‌پردازد و این رسیتال را طی یک سئانس روی صحنه می‌برد.

۷ آذر / فرهنگسرای نیاوران

گروه هم‌خوانان آوا در هفتمین روز آذرماه کنسرت خود را در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌کند. این کنسرت که "از ارس تا هامون" نام دارد، طی یک سئانس روی صحنه می‌رود.

۷ آذر / تالار وحدت

اجرای های تالار وحدت با کنسرت گروه مولانا ادامه پیدا می‌کند. گروه مولانا در چهلمین سال تأسیس خودش به یاد سید علی‌اصغر کردستانی روی صحنه حاضر می‌شود و کنسرت "کورده واری" را برگزار می‌کند. تالار وحدت در روز سه‌شنبه طی یک سئانس به نظاره این کنسرت که شامل موسیقی سنتی و کوردی است، می‌نشیند.

۷ و ۸ آذر / تالار رودکی

تالار رودکی دومین میزبانی خود را با کنسرت ارکستر مجلسی شرق و ریکوردر پارس تجربه می‌کند. این ارکستر قطعاتی را از بتهوون، ویوالدى، وردى، بیزه، پیتزولا، آروا پارت خواهد نواخت. ارکستر به رهبری مهرداد تیموری طی دو سئانس روی صحنه می‌رود.

۹ آذر / سالن سوره حوزه هنری

سامان علی پور به همراه گروه هم‌نوازان آوای پارسیان در روز پنجشنبه کنسرت خود را اجرا می‌کند. سرپرستی و خوانندگی این گروه را سامان علی پور عهده‌دار است. سالن سوره حوزه هنری طی یک سئانس میزبان هنردوستان و مخاطبان این اجرا خواهد بود.

۱۰ آذر / تالار وحدت

جمعه دهم آذرماه نوبت به کنسرت پریچهر خلوتی می‌رسد. در این روز گروه پریشاد با نوازندگی مینو قاسم پور (قانون)، نیلوفر ابراهیمی (فلوت)، ساناز پاکدل (تنبک و سازهای کوبه‌ای)، ترگل خلیقی (تار)، عسل ملک‌زاده (دف و پرکاشن)، نگین سریر (پیانو)، نیوشا بریمانی (کمانچه و رهبر نوازندگان) به اجرا می‌پردازد. این کنسرت در طی یک سئانس، ساعت ۱۴ در تالار وحدت برگزار می‌شود.

۱۱، ۱۲ و ۱۵ آذر / وزارت کشور

همایون شجریان، تهمورس و سهراب پورناظری کنسرت خود را روی صحنه تالار وحدت می‌برند و به مدت سه شب با مخاطبانشان دیدار می‌کنند. پیش از این همایون شجریان و برادران پور ناظری در کنسرت نمایش "سی" در مجموعه فرهنگی-هنری سعدآباد در سی شب به اجرای برنامه پرداختند. آن‌ها در این کنسرت قطعات منتخبی از آلبوم‌های "رگ خواب"، "نه فرشته‌ام، نه شیطان" و "آرایش غلیظ" را به همراه چند قطعه منتشرنشده به گوش حاضران خواهند رساند.

۲۱ و ۲۲ آذر / فرهنگسرای نیاوران

گروه موسیقی حسنخانی در سه‌شنبه، ۲۱ آذر و چهارشنبه ۲۲ آذرماه کنسرت خود را روی صحنه فرهنگسرای نیاوران می‌برند. امیر ملک مسعودی خواننده این گروه است و سرپرستی آن را نیز فرهاد طوطیان عهده‌دار است. این گروه طی دو سئانس به اجرا خواهد پرداخت.

۲۲ و ۲۳ آذر / تالار وحدت

بیژن کامکار، مجتبی عسگری و کاوه سپندار کنسرت موسیقی کردی و سنتی گروه نی بانگ را روی صحنه می‌برند. مجتبی عسگری، خواننده سنتی و بیژن کامکار، خواننده کردی این کنسرت هستند و کاوه سپندار نیز آهنگسازی و سرپرستی گروه را عهده‌دار است. این کنسرت طی دو سئانس در دو روز ۲۲ و ۲۳ آذر در تالار وحدت برگزار می‌شود.

۲۸ آذر/ فرهنگسرای نیاوران

بیست و هشتمین روز آخرین ماه پاییز، در فرهنگسرای نیاوران کنسرتی ویژه بانوان برگزار می‌شود. گروه موسیقی ترنج به خوانندگی و سرپرستی مریم نیک بین در یک سئانس به اجرا می‌پردازد و در این اجرا نوازندگانی چون سونیا نظامی (کمانچه)، نغمه اعلامی (سناور)، آنیتا صادقی (تار)، مارال خلیلی (دف) و سمیرا مهرافشا (تمبک) می‌نوازند.