سرویس موسیقی هنرآنلاین: شاهین فرهت آهنگساز درباره آخرین فعالیت‌هایش به هنرآنلاین گفت: عازم سفر به اوکراین برای ضبط سمفونی شماره ۱۸ هستم. در حال حاضر مشغول نوشتن سمفونی شماره ۱۹ که یادگارها و خاطرات زندگی خودم است، هستم. این کار را برای بیشتر دل خودم می‌سازم.

او از برنامه‌های اجرایی‌اش گفت: اجراهای رسیتال پیانو همراه با تصنیف را در شهرستان‌ها داریم. چند سال پیش تصنیف‌های مرتضی محجوبی، خالقی، وزیری را به‌صورت چهار دست برای پیانو پیاده کردم. این پروژه را به همراه فرهنگ حکیمی نژاد که پیانو نواز چیره‌دستی است در چند شهر مانند شیراز، اهواز و شهرکرد اجرا کردیم و مورد استقبال قرار گرفت. تصمیم داریم در شهرهایی که نرفتیم نیز این کنسرت را برگزار کنیم.

وی افزود: چقدر جوان بااستعداد داریم. فکر می‌کنم وارد فضای تازه‌ای شده‌ام، استعدادهای فراوانی وجود دارد و جوانان بسیار به هنر و به‌خصوص موسیقی علاقه‌مند هستند.

فرهت در خصوص جایگاه موسیقی ایران توضیح داد: خوب یک واژه نسبی است. نسبت به چند سال گذشته بسیار پیشرفت داشته‌ایم.

این هنرمند توقع اش را از رسانه بیان کرد: خیلی از عملکرد رسانه‌ها راضی نیستم. رسانه‌ها باید بیشتر به هنر ایران و موسیقی بپردازند تا ما کمتر شاهد کارهای سخیف باشیم.

او درباره سمفونی "روح‌الله" نیز گفت: دوست داشتم برای اجرای سمفونی "روح‌الله" در ایران باشم، این سمفونی شماره ۱۷ است و با تجربه‌ای که در نوشتن سمفونی داشتم، این کار هم از جهت ساختمانی سمفونیک و هم از جهت اجرا، به نظرم خیلی خوب از کار درآمد. من دلم می‌خواست هنگام اجرای این اثر ایران باشم، اما مجبور شدم برای چکاپ سالیانه پزشکی به خارج از کشور بیایم و موفق به عوض‌کردن زمان این چکاپ نشدم اما الحمدالله نتیجه آن خوب بود.

او با تأکید بر این‌که ما همه درباره مبارزات امام خمینی (ره) می‌دانیم، ادامه داد: من این اثر را به ایشان تقدیم کردم و برای ایشان ساختم. این کار دارای ارزش موزیکال بسیاری است و فکر می‌کنم کاری را تحویل دادم که شایسته بوده است. فکر می‌کنم "سمفونی روح‌الله" کار خوبی از آب درآمده و برای شخصیت امام خمینی(ره) مناسب بود.