سرویس موسیقی هنرآنلاین: علی‌اکبر صفی‌پور مدیرعامل بنیاد رودکی در خصوص رویکردهای آتی این بنیاد به خبرنگار هنرآنلاین، گفت: بنیاد رودکی یک سری وظایف و مأموریت‌های ثابت دارد که طبق اساسنامه باید روال خودش را طی بکند و برنامه‌های دیگر بنیاد تداخلی در ارائه این وظایف و مسئولیت‌ها ایجاد ننماید.

وی افزود: برنامه‌ریزی بهتر برای استفاده از فضاهای هنری و امکانات موجود و همچنین فراهم کردن امکان استفاده بیشتر هنرمندان از فضاهای هنری و جلب رضایت آن‌ها وظایف اصلی بنیاد رودکی است که حتماً باید به آن‌ها توجه شود.

مدیرعامل بنیاد روکی تأکید کرد: در کنار وظایف ثابت بنیاد رودکی، یک سری وظایف دیگر هم بر حسب زمان به وظایف این بنیاد اضافه می‌شود که آن‌ها هم در حال انجام است. برای مثال بنیاد رودکی در شرایط فعلی به دنبال بازسازی و مرمت ساختمان‌های خود است و به بهبود شرایط عمومی مجموعه و کارکنان خود می‌اندیشد.

علی‌اکبر صفی‌پور مشارکت در تولید آثار هنری و تلاش برای افزایش سطح توانمندی ارکسترهای موسیقی تحت حمایت بنیاد رودکی را یکی دیگر از مأموریت‌های این بنیاد دانست و گفت: برنامه‌های خوبی برای ارکسترهای ملی ایران و سمفونیک تهران داریم و می‌خواهیم این ارکسترها روز به روز بهتر شوند.

وی ادامه داد: اجرای بعدی ارکستر ملی ایران در اواخر آبان ماه خواهد بود که یک اجرای آیینی به خوانندگی محمد اصفهانی و رهبری فریدون شهبازیان است. همچنین ارکستر سمفونیک تهران در ابتدا و انتهای آذرماه در تالار وحدت و خارج از مجموعه بنیاد رودکی به روی صحنه می‌رود.

مدیرعامل بنیاد رودکی در پاسخ به سؤالی درباره صحبت‌های مطرح شده در مورد رویکرد اقتصادی بنیاد رودکی گفت: بر خلاف آنچه فکر می‌شود، بنیاد رودکی در کارهای هنری، مسائل اقتصادی را دخیل نمی‌کند و نشانه‌اش هم این است که از سال 93 تا کنون هیچ افزایش هزینه‌ای نداشته است.

علی‌اکبر صفی‌پور در پایان درباره انتظارش از رسانه‌ها نیز بیان کرد: انتظارم از فضای رسانه نوشتن واقعیت، کم کردن فضای استرس و تزریق آرامش به جامعه است که البته می‌دانم دوستان حوزه رسانه به خوبی از وظایف خود آگاه هستند.