سرویس موسیقی هنرآنلاین: پری ملکی خواننده در نمایشگاه مطبوعات به خبرنگار هنرآنلاین گفت: آخرین اجرای من مربوط به کنسرت موسیقی "ماه نو" با همراهی آقای سامان احتشامی بود که شهریور ماه امسال در تالار وحدت روی صحنه رفت. یک برنامه هنرجویی هم در روزهای 6 و 7 اسفند دارم که همراه با یک سری از خواننده‌های خانم در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

این خواننده در خصوص استقبال از کارهایش، بیان کرد: هر هنرمندی شنوندگان خودش را دارد و مهم است که بتواند آن‌ها را حفظ کند و همراه با خود جلو بیاورد. خوشبختانه من شنونده‌هایم را حفظ کرده‌ام و آن‌ها همچنان همراه من هستند و از اجراهایم استقبال می‌کنند.

وی به تداوم فعالیت‌های آموزشی خود در زمینه موسیقی اشاره کرد و اظهار داشت: یک آموزشگاه موسیقی دارم که فعال است و همچنان به خوبی به کار خودش ادامه می‌دهد. در این آموزشگاه کلاس‌های انفرادی و جمعی برای سازهای مختلف برگزار می‌شود و استقبال هنرجویان هم خیلی خوب است.

پری ملکی درباره اهمیت توجه به موسیقی ایرانی گفت: موسیقی سنتی مثل زبان فارسی است و به همان اندازه که زبان فارسی مهم است، موسیقی سنتی هم اهمیت دارد. باید از این منظر به موسیقی سنتی نگاه کرد و هر کسی موظف است تلاشش را انجام دهد تا جوان‌های حوزه موسیقی ایرانی تعلیم ببینند و نسل آینده این موسیقی را تشکیل بدهند.

خواننده موسیقی ویژه بانوان افزود: خانواده‌ها نقش مهمی در شناخت فرزندان خود از موسیقی سنتی دارند. طبیعی است که اگر در یک خانه‌ای موسیقی سخیف و سطح پایین پخش شود، فرزند خانواده هم به آن موسیقی عادت می‌کند و این عادت به مرور تبدیل به علاقه می‌شود. الآن یک سری تفکرات غلط باعث شده عده‌ای به موسیقی ایرانی بی تفاوت شوند. مثلاً می‌گویند موسیقی سنتی از مد افتاده که من این را باور ندارم، کما این‌که در کنسرت اخیر من خیلی از جوان‌ها حضور داشتند و و از اجرای موسیقی لذت بردند.

پری ملکی در پایان به لزوم توجه رسانه‌ها از جمله رسانه ملی به موسیقی ایرانی اشاره کرد و گفت: بخش مهمی از توجه نسل جدید مخاطبان به عهده خانواده‌ها است و بخش مهمی از آن هم به رسانه‌ها مرتبط می‌شود، خصوصاً رسانه ملی. امیدوارم رسانه ملی به این تفکر برسد که سازها را نشان بدهد و کنسرت‌ها را پخش کند. اگر این اتفاق بیفتد، شمار بیشتری از مخاطبان نسل جدید موسیقی به موسیقی ایرانی علاقه‌مند می‌شوند و به سمت یادگیری و آموزش ساز و آواز می‌آیند.