سرویس موسیقی هنرآنلاین: در روزهای سال شاهد فعالیت‌های پرشور خوانندگان موسیقی پاپ و برگزاری کنسرت‌های مختلف آنان هستیم، اما وقتى دو ماه محرم و صفر فرامی‌رسد، فعالیت هنرمندان موسیقی به تعلیق می‌افتد. این تعطیلی فرصتی خوب برای فعالان این عرصه محسوب می‌شود. هنرمندان از این وقفه استفاده می‌کنند و برنامه‌ای برای ادامه مسیر هنری خود می‌ریزند. اما امروز هر یک از خوانندگان موسیقی پاپ مشغول چه کاری هستند و چه برنامه‌ای برای بعد از این تعطیلات دارند؟

پس از "بیست و یک روز" بعد منتظر چه باشیم؟

مهدی یراحی پس از خواندن تیتراژ فیلم سینمایی "بیست و یک روز بعد" برای نخستین بار روی صحنه سالن ایرانیان رفت. این سالن تازه تأسیس که اولین کنسرت‌های خود را تجربه می‌کند، کنسرت تابستانه یراحی را با اجرایی متفاوت و متناسب با محتوای این فیلم شاهد بود. این خواننده این روزها مشغول کار روی آلبوم جدیدش که قرار است به زبان عربی منتشر شود، است. این آلبوم عربی با محتوایی اجتماعی- عاشقانه منتشر خواهد شد. یراحی وعده انتشار چندین تک قطعه را در سال جاری داده است.

"عاشق که بشی" از خواننده "سی سالگی"

احسان خواجه امیری در شهریورماه برای نخستین بار به همراه پدرش، ایرج، روی صحنه حاضر شد. این کنسرت با استقبال خوب مخاطبان همراه و تمدید شد. خواننده پاپ در این فاصله تک قطعه جدیدی با نام "عاشق که بشی" منتشر کرده است. خواجه امیری در این قطعه همکاری خود را با عاطفه حبیبی ادامه داده و این قطعه را با ملودی فرشید ادهمی روانه بازار موسیقی پاپ کرد.

آقای مشکی پوش با قطعه‌ای پاییزی ادامه داد

رضا صادقی بی‌هیچ فاصله‌ای سراغ به گوش رساندن قطعه‌ای پاییزی رفت. "پاییز جاری" با ترانه‌ای از میثم یوسفی و ملودی از این خواننده منتشر شد. این قطعه پس از آلبوم "یعنی درد" که جدیدترین آلبوم خواننده سیاه‌پوش است، به عنوان تک‌قطعه‌ای شنیده شد و مورد استقبال قرار گرفت. صادقی همچنین در طی هفته‌های اخیر دچار حواشی زیادی شد و حتی برای دفاع از خود در مقابل اتهام واردشده به دادگاه نیز مراجعت کرد و هنوز پرونده او در دادگاه باز است. آلبوم این خواننده با عنوان "یعنی درد.." نیز چندی پیش منتشر و روانه بازار موسیقی شد.

 تک‌قطعه دیگر از بهنام بانی

بهنام بانی در نیم سال اول 96 برای اولین بار با مخاطبانش دیدار و تجربه اجرای زنده را به کارنامه‌اش اضافه کرد. این خواننده در این مدت با منتشر کردن کلیپ "همه دنیام" ارتباط خود را با طرفدارانش حفظ کرد و پس از آن مانند دیگر خوانندگان سراغ انتشار تک‌قطعه رفت. جدیدترین اثر بانی "توقع ندارم" نام دارد.

کنسرت‌های آقای رکورددار ادامه دارد

حامد همایون که از زمستان سال گذشته برگزاری کنسرت‌هایش آغاز کرد، توانست با برگزاری 230 اجرا در پنج ماه رکورددار برگزاری کنسرت شود. این خواننده پس از انتشار دو قطعه "عاشق شدم رفت" و "عاشقانه"، قطعه‌ای با نام "ام‌المصائب" را متناسب با ماه محرم منتشر کرد. همایون پس از پایان یافتن تعطیلات در ترکیه، دبی، استرالیا و کانادا روی صحنه خواهد رفت.

طرفداران خواننده "خوشبختیت آرزومه" منتظر کنسرت نباشند

سیامک عباسی پس از برگزاری کنسرت‌هایش در تهران و شهرستان‌ها، وارد این وقفه کاری اجباری شد. عباسی نیز سراغ انتشار تک‌قطعه رفت. این بار او در ترانه قطعه‌اش با کسری بختیاریان هم قلم شد و "عشق" را منتشر کرد. خواننده آلبوم "خوشبختیت آرزومه" با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود به طرفدارانش اعلام کرد که پس از تعطیلات کنسرت‌های زیادی برگزار نخواهد کرد و آن‌ها بیشتر باید منتظر تک قطعه‌های جدید او باشند.

ادامه کنسرت‌های فرزاد فرزین

فرزاد فرزین شهریورماه امسال روی صحنه سالن تازه تأسیس ایرانیان رفت و برای نخستین بار در این سالن به اجرا پرداخت. او در سه ماه تابستان قطعاتش را به شهرهای کیش، رشت، اصفهان، کرمان، رامسر، ایلام و ساری برد و تمام بلیت کنسرت‌هایش در این شهرها فروخته شد. فرزین برای پس از تعطیلات به طرفداران خود در تبریز، شیراز، سنندج، زنجان و اهواز وعده کنسرت داده و گفته است که پرشور ادامه خواهد داد.

نخستین کار مشترک برادران خسروی

زانیار خسروی پس از انتشار قطعه و ویدئو "ایهام"، کلیپ "می‌دونستم میری" را منتشر کرد. او برای نخستین بار به همراه برادرش در قطعه‌ای مشترک هم‌صدا شد. "نمیرم عقب" با ترانه و ملودی زانیار و تنظیم سیروان خسروی به همراه ویدیویی به گوش مخاطبانشان رسید.

"شهرزاد" و حواشی‌اش

سریال موفق و پرمخاطب "شهرزاد" بعد از اتمام فصل اول در هفته‌های آغازین فصل دومش با یک حاشیه جدی روبه‌رو شد و سینا سرلک یکی از خوانندگان آن بعد از انتشار یک متن در صفحه مجازی‌اش از جدایی خود در این سریال خبر داد. او به‌طور کامل جزئیات ماجرا را تشریح نکرد و تنها به بی عهدی و مسائلی از این قبیل اشاره کرد و ادامه همکاری‌اش را ناممکن دانست. حواشی این خواننده سنتی در اینجا به اتمام نرسید چراکه او نیز همانند صادقی به خاطر تشابه دو بیت از اشعارش در یک قطعه متهم به عدم رعایت قانون کپی‌رایت قرار گرفته و او نیز دادگاهی شد. سرلک همچنان مشغول فعالیت با گروه "لوتوس" به سرپرستی حمید بهروزی نیا بوده و مشغول تمرین برای برگزاری یک تور ویژه هستند.

شروع دوباره یک پاپی دهه 80

هومن سزاوار در اوایل رونق موسیقی پاپ بعد از انقلاب وارد این عرصه شد و فعالیتش را به‌صورت چشمگیر آغاز کرد، اما با هشت سال ممنوع‌الفعالیتی رو‌به‌رو شده بود. او در نهایت در ماه‌های اخیر مجدداً فعالیت خود را با یک کنسرت از صفر آغاز کرد. این خواننده بعد از ماه صفر قرار است تور کنسرت‌های شهرستان خود را آغاز کند، البته خبری از آلبوم نبوده و این هنرمند به دلیل نبود سود مالی درست تنها به انتشار تک آهنگ قناعت خواهد کرد.

جهانبخش همچنان می‌خواند

بابک جهانبخش با لحن و مدل احساسی کارهایش شناخته می‌شود و در آستانه ورود به سیزدهمین سال فعالیت حرفه‌ای خودش است؛ فعالیتی که به دو بخش مهم تقسیم می‌شود و 7 سال دوم آن فعال‌تر بود. هفت سالی که با تولید قطعه بسیار موفق نظیر "من و بارون"، همکاری با ارکستری متشکل از نوازندگان مطرح و همکاری با یک تهیه‌کننده ثابت همراه بود. او نیز درباره انتشار آلبوم مردد است و طی یک مصاحبه اخیرش تنها به برگزاری کنسرت‌های مختلف در داخل و خارج از تهران اکتفا کرده است.

"ابراهیم" در راه انتشار

بعد از موفقیت‌های پی‌درپی آقای خاص و تک آهنگ‌های موفق در "شهرزاد"، محسن چاوشی این روزهای خود را مشغول کار روی تازه‌ترین آلبومش با نام "ابراهیم" است. آلبوم جدید این خواننده در فضای موسیقایی متفاوتی از آلبوم‌های قبلی وی تولید شده است و به لحاظ تعداد قطعات و فرم اشعار هم با 8 آلبوم دیگرش تفاوت دارد. این آلبوم که تهیه‌کنندگی آن به عهده سید هادی حسینی تهیه‌کننده آلبوم "امیر بی‌گزند" است، شامل برخی از ترانه‌ها و غزلیات حسین صفا است و شهاب اکبری نیز به عنوان تنظیم‌کننده‌‌ در آن با چاوشی همکاری کرده است.

از بازیگری تا خوانندگی

رضا یزدانی بعد از یک تور موفق کنسرت و چندین تجربه بازیگری به‌زودی تازه‌ترین آلبومش را روانه بازار خواهد کرد. دهمین آلبوم او با عنوان "درهم" در روزهای آینده به تهیه‌کنندگی علی اوجی از سوی شرکت"تصویر گستر پاسارگاد" منتشر می‌شود و این در حالی است که در آستانه انتشار این آلبوم، اولین تیزر اثر نیز در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است. گفته می‌شود ترانه‌ها و موسیقی‌های درهم، فضای متفاوت‌تری نسبت به آثار گذشته یزدانی دارد. برای آلبوم نیز چهار تیزر تصویری آماده شده که امروز اولین نسخه آن از این رسانه منتشر می‌شود.

آلبوم "درهم" با حضور ۹ شاعر و ترانه‌سرا در بخش کلام تهیه شده و در بخش تنظیم چهره‌هایی نظیر بهروز پایگان، محمد خرمی‌نژاد، میلاد عدل و ماهان نوری‌زاده حضور دارند. همچنین آهنگسازی شش اثر هم توسط رضا یزدانی انجام شده است.

اجرای گسترده "گفتم نرو"

محمد علیزاده هم بالاخره بعد از بدقولی های فراوان و تاخیرهای فراوان در نهایت آلبومش با عنوان "گقتم نرو" را منتشر کرد و توانست برای چند هفته متوالی صدرنشین جدول پرفروش های هفته قرار بگیرد.

ملودی 4 قطعه از این آلبوم توسط محمد علیزاده ساخته شده و فرشید ادهمی و میلاد ترابی هر کدام یک ملودی در آلبوم دارند. همچنین دو قطعه از این آلبوم به صورت مشترک توسط محمد علیزاده و میلاد ترابی آهنگسازی شد‌ه‌اند. علیزاده قرار است تور گستره ای از اجرای این آلبوم را در سراسر ایران به صحنه ببرد.

حمید عسکری، امیر تاجیک، سعید شهروز، هوروش بند و ... نیز در این ایام به انتشار تک قطعه پرداختند.