سرویس موسیقی هنرآنلاین: "تهران –مریخ" عنوان تازه‌ترین ساخته آرش هژیرآزاد مدرس پیانوست که با همکاری همسرش یگانه حسینی نیا نوازنده ویولن در 10 قطعه ساخته‌ شده است. این آلبوم بی‌کلام برای ویولن و پیانو به‌تازگی منتشرشده است.

آرش هژیر آزاد درباره اثر خود گفت: "تهران-مریخ" آلبوم اول ما است و خیلی دوست داریم آخرین آن نباشد اما واقعاً تولید آن کار سختی بود. انگیزه این موسیقی، قطعه‌ای از باخ بود و بعد که موسیقی آن شکل گرفت، آن را به شکل آنسامبل ضبط کردیم که کار سختی هم بود. درواقع اگر یک نفر از ما حین ضبط به‌خوبی اجرا نمی‌کردیم، باید همه را دوباره از اول می‌گرفتیم. برای همین این کار استرس زیادی داشت.

وی افزود: هردوی ما فارغ‌التحصیل دانشکده هنرهای زیبا هستیم و اجراهای زیادی هم داشته‌ایم اما تجربه ضبط آنسامبل خیلی متفاوت و خوب بود. در این سختی‌ها اشخاصی به ما کمک کردند که باید حتماً از آن‌ها تشکر کنم؛ ناشر ما، هاتف منتظری که البته چند ماه پیش آموزشگاه موسیقی‌اش (هترا) به دلیل گودبرداری ساختمان کناری فروریخت اما در این شرایط دنبال کار ما را گرفت که باید از حمایت‌های او تشکر ویژه‌ای کنم و همچنین گرافیست کار، فرید حامدی. درست است که آلبوم به‌صورت آنلاین دسترسی راحت‌تری دارد اما منطق به وجود آمدن آلبوم، همین پکیج هنری آن است که باعث می‌شود ارزش کار را بالا ببرد.

او ادامه داد: ماهیت تمام ترک‌هایمان المان‌هایی هستند که در علم ستاره‌شناسی موردبحث و گفت‌وگو قرارگرفته‌اند. امروزه در عصری زندگی می‌کنیم که اتفاق شایع آن، مهاجرت جوان‌ها به خارج از کشور است. بحثی هم در ناسا وجود دارد مبنی بر اینکه، شاید در آینده نزدیک بشر مجبور شود کره زمین را به دلیل اینکه دیگر قابل سکونت نیست، ترک کند و تنها گزینه هم احتمالاً مریخ خواهد بود. جذابیت این موضوع به‌اضافه مطالعاتی که من همیشه در حوزه ستاره‌شناسی داشته‌ام باعث شد انگیزه ساخت این موسیقی‌ها به وجود آید.

آرش ه‍ژیرآزاد فارغ‌التحصیل نوازندگی پیانو کلاسیک از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران، علوم آهنگسازی هارمونی و کنترپوان را به‌طور خصوصی زیر نظر علیرضا مشایخی در سن ١٥ سالگی آغاز کرده است. اجرای کنسرت به همراه ارکستر خانه هنرمندان به‌عنوان آکومپانیست و سولیست به رهبری فرزاد نوشاد، اجرای کنسرت‌های متعدد در سالن شهید آوینی دانشگاه تهران به‌عنوان نوازنده آنسامبل و سولیست، پرداختن به نوازندگی پیانو کلاسیک به‌طور متمرکز در محضر استاد گران‌قدر رافائل میناسکانیان در دانشگاه تهران ازجمله فعالیت‌های او است. او به همراه ویلنیست برجسته هلندی و رهبر ارکستر جوانان هلند نیز نواخته است.

اجرای پیانو سولو وآکومپانیست در ادوار مختلف جشنواره موسیقی "کلاسیک تا معاصر" با مدیریت هنری علیرضا مشایخی و خانم فریماه قوام صدری، ساخت موسیقی فیلم تلویزیونی "زندگی خصوصی امیر" به کارگردانی "سیروس مقدم" در سال ٨٩، ساخت مجموعه سریال کودک "توتی و پوتی" در همان سال، ساخت موسیقی برای تئاتر "نورا" با کارگردانی علیرضا کوشک جلالی کارگردانی ایرانی مقیم آلمان با بازی پانته‌آ بهرام ازجمله دیگر فعالیت‌های او بوده است.

او اجراهای متعدد با خوانندگانی ازجمله همایون شجریان، علیرضا قربانی، همای، سالار عقیلی، محمد معتمدی، رضا صادقی، فرزاد فرزین، حمید حامی، علیرضا قرایی منش، هژیر مهر افروز، رام و... داشته است.

"تهران-مریخ" توسط نشر موسسه باغ شیرین (هاتف منتظری) با صدابرداری و میکس و مستر امید اصغری منتشر شده است.