سرویس موسیقی هنرآنلاین: پانزدهمین روز یازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان در سه سئانس میزبان موسیقی مازنداران به داوری ارسلان طیبی و ابوالحسن خوشرو بود.

روز مازندرانی‌ها یکی از شلوغ‌ترین روزها بود که با درایت داوران آن به یکی از راحت‌ترین‌ها تبدیل شد، در واقع سرعت کار اساتید در عین دقت باعث راحتی آن شده بود.

تعداد شرکت‌کنندگان این بخش نزدیک به سی نفر بودند که برخلاف تصور تا حوالی عصر فقط زمان برد.

همچنان طبق روزهای قبل بازار گرفتن سلفی‌ها با اساتید داغ داغ بود.

اکثر قریب به اتفاق شرکت‌کنندگان از ساری بودند، همچنین نکته قابل توجه این بود که اکثر هنرجویان باهم برادر بودند و هریک در یکی از سازهای این بخش شرکت کرده بودند.

امیرحسین جعفری از آمل، سیدیونس قریشی از ساری، پویا محسنی از آمل، امیررضا طیبی از ساری، محمدحسین طیبی از ساری، محمدرضا کاظمی از قائم شهر، سیدامیررضا محمدی از جویبار، سیدمحمدرضا محمدی از جویبار، توحید حیدری از آمل، سجاد پاریا از ساری، رضا احمدی از قائم شهر، محمدحسین ابراهیمی از ساری، محمدحسین طیبی از ساری، علی کاظمی از آمل، سیدمحمدرضا محمدی از قائم شهر، رضا احمدی از قائم شهر، مهدی شیخ‌نژاد از آمل، حسام بتیار از ساری، سیدمحمدرضا از قائم‌شهر، فرشید اسکندری از سوادکوه، سعدی صادقی از آمل، حسین جهانی از ساری، مراد قلی‌زاده از آمل، محراب قیاسی از آمل، سامی گل‌زاده از بابل، علی قلی زاده از آمل، حمیدرضا قیاسی از آمل، محمد الیاسی از ساری، پویا محسنی از آمل و سیدعلیرضا موسوی از ساری شرکت‌کنندگان سه رده سنی الف،ب و ج در این بخش بودند.

اصالت اجرا ها خوب بود

ارسلان طیبی کیفیت اجراهای این دوره را چنین ارزیابی کرد: اجراها نسبت به سال گذشته پیشرفت بسیاری خوبی داشت و عالی برگزار شد، به طور کلی کیفیت بالاتر رفته بود. شرکت‌کنندگان قوی ظاهر شدند و اجرای خوبی ارائه دادند. رقابت تنگاتنگی بود و این قضاوت را سخت می‌کرد. اصالت اجرا ها نیز رعایت شده بود.

او درباره بخش آوازی ادامه داد: سه شرکت‌کننده در بخش آواز داشتیم اما خیلی خوب حاضر نشدند. فقط از شرکت‌کننده‌ای که سن کمتری داشت راضی بودیم. پیگیری و تمرین نکردن در این بخش علت ضعف شرکت کنندگان است. نقص آموزشی نیز وجود دارد. در مازندران مدرس آواز خوب بسیار کم است. علاقه‌مندان می‌توانند از آثاری که وجود دارد کمک بگیرند و تمرین را فراموش نکنند.

ضعف در بخش آوازی وجود دارد

خوشرو ابتدا درباره کیفیت اجراهای این دوره گفت: شرکت‌کنندگان مانند همیشه لایق و شایسته به اجرای برنامه پرداختند و روز خوبی داشتند. در مجموع شاهد اجراهای خوبی بودیم. حضور کسانی که هنوز علاقه‌مند هستند، امیدوارکننده است. به آن‌ها فرصت مطرح کردن ضعف‌های‌شان را دادیم، ما برای ادامه و یادگیری بیشتر در خدمت آن‌ها هستیم.

این داور به شرکت‌کنندگان توصیه کرد: ضعف در بخش آوازی وجود دارد. راه حل برطرف نمودن ضعف‌ها یادگیری است. یادگیری نیز نیاز به انگیزه دارد. کسانی که علاقه‌مند باشند به دنبال یادگیری درست می‌روند. آیین و رسوم بسیار قابل احترام و مهم است. من قسمتی از بخش آوازی را از خانواده‌ام آموختم. علاقه‌مندان می‌توانند از حضور افراد با تجربه استفاده کنند.

او ادامه داد: امکانات امروز بسیار بیشتر شده و لوازم لازم برای یادگیری وجود دارد. کلاس‌های آموزشی پدید آمده است و علاقه‌مندان می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. عشق و علاقه به کاری باعث پیگیری و پیشرفت در آن می‌شود.

امروز پنجشنبه 23 شهریورماه در بخش موسیقی نواحی با موسیقی سیستان و بلوچستان در سه رده سنی همراه خواهد بود.