سرویس موسیقی هنرآنلاین: علیرضا قربانی خواننده موسیقی اصیل ایرانی شامگاه هجدهم شهریورماه قطعات آلبوم جدیدش را به همت شرکت "ققنوس" و به تهیه‌کنندگی محمدحسین توتونچیان اجرا کرد.

 این کنسرت باوجود تقارن با چندین اجرای دیگر در پایتخت که اغلب آن‌ها هم سنتی و کلاسیک بودند با استقبال خوب مخاطبان مواجه شد و مجموع اجراهای آلبوم فروغ در تهران به پنج شب رسید. علیرضا قربانی تیرماه به مدت 4 شب در تالار وحدت اجرا داشت و پس‌ازآن تور کنسرت‌هایش را در شهرهایی نظیر اهواز، رشت، کرج، تبریز، بروجرد و قزوین و... برگزار کرد.

اما کنسرت شانزدهم شهریور علیرضا قربانی هم مانند اجراهای گذشته او به کارگردانی رضا موسوی و با پرفورمنس‌ روی صحنه رفت. در ابتدای پرفورمرهای گروه که همگی لباس‌های مشکی بر تن داشتند با سازه‌های سفیدرنگ و حجم‌دار که در دست داشتند به جلوی صحنه آمدند و در یک خط قرار گرفتند. در ادامه و هم‌زمان با اجرای پد قطعه "میخانه درافتاده"، علیرضا قربانی به جلوی این پرفورمرها آمد و این اثر را با پس‌زمینه سفیدرنگی که آن‌ها تهیه دیده بودند اجرا کرد. با استقرار تمامی اعضای گروه علیرضا قربانی در کنار سامان صمیمی روی جایگاه مخصوص به خودنشست و تصنیف "شهره شهر" را خواند. در هنگام اجرای این کار پرفورمرهای برنامه با سازه‌های پلاستیکی سفیدرنگی که در اختیار داشتند یک‌به‌یک به گوشه صحنه رفتند و یک طرح سه‌بعدی را تشکیل دادند. دقیقاً مشخص نبود که این طرح بیانگر چیست اما با نورپردازی روی آن، فضای جالبی در ضلع سمت راست صحنه ایجاد شد.

یکی از بخش‌های جالب این کنسرت که تصاویر و ویدئوهای آن به‌سرعت از داخل سالن در فضای مجازی منتشر شد مربوط به اجرای تصنیف "بی‌قرار" بود. برای اجرای این اثر علیرضا قربانی، سامان صمیمی، میلاد محمدی و پویا سرایی به جلو آمدند و روی استیج نشستند. آن‌ها در این بخش به ترتیب سه‌تار، مشتاق، سه‌تار و شورانگیز می‌نواختند و زکریا یوسفی هم با نوازندگی دف همراهی‌شان می‌کرد. همخوانی این نوازنده‌ها با علیرضا قربانی و همچنین نوع اجرای آن‌ها با استقبال جالب حاضرین مواجه شد. در هنگام اجرای این کار هم سه پرفورمر با سازه‌های پلاستیکی که روکش نقره‌ای‌رنگ روی آن‌ها قرارگرفته بود در پشت سر نوازنده‌ها قرار داشتند که بازتاب نور جالبی در سالن داشت.

عکاس: سینا فخاری

مستانه می‌گریزی، عاشقانه، سجده عقل و فروغ هم سایر قطعات این کنسرت بودند. سامان صمیمی (آهنگساز، کمانچه، تار)، پویا سرایی (سنتور، سه‌تار)، میلاد محمدی (تار، شورانگیز)، نیلوفر محبی (ویلن)، امین عطایی (ویلن)، پریسا پیرزاده (ویلا)، ماکان خویی نژاد (ویلن‌سل)، فرشید پاتینیان (کنترباس)، زکریا یوسفی (سازهای کوبه‌ای) و همایون نصیری (سازه‌های کوبه‌ای) اعضای ارکستر علیرضا قربانی در این برنامه بودند.

در پایان برنامه هم به دلیل درخواست‌های مکرر حاضرین، قطعه "ارغوان" به آهنگسازی "مهیار علیزاده" به‌عنوان قطعه بیز اجرا شد که در نوع خود اتفاق متفاوتی محسوب می‌شد. به دلیل اینکه این اثر برای اکستر بزرگ ساخته‌شده و برای اولین بار این آنسامبل اجرا می‌شد.