سرویس موسیقی هنرآنلاین: در این نشست خبری که با حضور  هومن سزاوار خواننده، علیرضا صلواتی تهیه‌کننده، بردیا اصفهانی رهبر ارکستر و نوازنده پیانو، علی عطایی، کیارش حسن‌زاده مدیر شرکت آوای مهر میهن برگزار شد، این خواننده از هشت سال ممنوع‌الکاری خود گفت.

در ابتدای این نشست خبری بردیا اصفهانی رهبر ارکستر گفت: این افتخار نصیب من شده که در شش ماه گذشته همکاریم را به عنوان رهبر ارکستر با هومن سزاوار آغاز کنم. امیدوارم نتیجه تمرین‌ها و تلاش‌های‌مان با رضایت علاقمندان به ثمر بنشیند.

وی افزود: الان اگر یک خواننده 6 ماه اثری را وارد بازار موسیقی نکند، از یادها می‌رود، چه رسد به این که خواننده‌ای هشت سال از عرصه موسیقی دور بوده باشد. اما روند بلیت‌فروشی‌های کنسرت هومن سزاوار نشان از استقبال علاقه‌مندان دارد.

علیرضا صلواتی تهیه‌کننده کنسرت هومن سزاوار گفت: با تمام قوا پشت هومن هستم و امیدوارم اتفاق‌های خوبی برای او رخ دهد. به شما قول می‌دهم که در آینده‌ای نزدیک، ما یکی از موفق‌ترین‌ها خواهیم بود.

photo_2017-09-04_14-00-53

در بخش پایانی این نشست هومن سزاوار که هشت سال ممنوع‌الکاری را تجربه کرده، گفت: روزهای سختی در این هشت سال بر من گذشت. این کار نکردن به خواست خودم نبود. برای این که برگردم به بازار مجاز موسیقی باید این سال‌ها را طی می‌کردیم. به هر حال قرعه بدی بود که به نام من و چند تن از همکاران افتاد. ما قربانی سخت‌گیری مسئولان آن زمان شدیم. شاید می‌شد گذشت کرد چرا که جرم ما آنقدر نبود که هشت سال خانه‌نشین شویم.

او ادامه داد: من امیدوارم بتوانیم در این کنسرت موفق باشیم. مخاطب تغییر کرده و بازار موسیقی خیلی فضای دشواری دارد. اما من هم امیدوارم بتوانیم به جایگاه پیشین برگردیم.

این خواننده درباره کنسرت پیش روی و فروش بلیت‌ها گفت: ما توقع این را نداشتیم که اتفاق خارق‌العاده‌ای رخ دهد و در یک ساعت تمام بلیت‌ها به فروش برسد.

او ادامه داد: وقتی مجوزم درست شد، خیلی دنبال پول درآوردن از راه موسیقی نبودم. وقتی برای قرارداد سالن رفتیم با خانمی آشنا شدیم که در یک خیریه بیماران سرطانی کار می‌کرد. این خانم از مشکلات خیریه و بیمارانش برای‌مان گفت. ما بخشی از درآمد کنسرت را به این بیماران سرطانی اختصاص می‌دهیم که خیریه‌ای در آذربایجان است.

سزاوار درباره آثاری که در کنسرت پیش‌رو اجرا می‌کند گفت: بیشتر کارهای قدیمی را اجرا می‌کنیم. آثاری که پیشتر از من شنیده شده است. چند قطعه جدید هم داریم که به تازگی در فضای مجازی پخش شده است.

هومن سزاوار درباره علت ممنوع‌الکاریش طی هشت سال، گفت: بخشی از ممنوع‌الکاری ما به جوانی ما هم برمی‌گردد. الان من 37 ساله‌ام. زمانی که ممنوع الکار شدم خیلی جوان بودم. وقتی برای اولین بار تصویرم از شبکه‌های ماهواره‌ای پخش شد، روزی در تجریش به سمت نیاوران می‌رفتم یکی من را شناخت آنقدر ذوق کردم که مسیرم را فراموش کرده و تا ونک پیاده رفتم..!

او ادامه داد: در آن زمان کارم دست شرکت ایران گام بود. ویدیوهایی را ساختیم و در اختیار ایران گام قرار دادیم که پخش شد و دیده شدیم. بعد از شش ماه مجوزمان لغو شد. چرا که ویدیوهای‌مان از شبکه‌های ماهواره‌ای پخش شد. اگر آن زمان دید امروز را داشتم، سریع پخش ویدیوها را از شبکه‌های ماهواره‌ای قطع می‌کردم.

این خواننده تاکید کرد: در سیستم دولتی ما کسی پاسخگوی درخواست‌های ما نبود. ما هر روز پیگیر درخواست مجوز بودیم. اما خواستند که این مجوز نگرفتن من سال‌ها طول بکشد. این خواست مسئولان آن زمان بود. هیچ چیزی بدتر از این نیست که هنرمندی را از جایگاهش پایین بکشند و او را به زمین بزنند.

سزاوار گفت: خیلی خوشحالم که بچه‌های الان خیلی راحت‌تر مجوز می‌گیرند. زمانه تغییر کرده است. الان شبکه‌های اجتماعی آمده و در عین حال مسئولان هم به روزتر و موافق‌تر با موسیقی هستند.

او با اشاره به تاریخ دقیق ممنوع الکاری و مجاز شدنِ دوباره‌اش گفت: سال 1383 نخستین آلبوم مجازم را منتشر کردم و آخرای سال 1384 ممنوع‌الکار شدم. خرداد سال 1388 اولین نامه‌ام را برای بازگشت به بازار موسیقی به ارشاد بردم. از آن سال تا خرداد سال گذشته یعنی سال 1395 من ممنوع‌الکار بودم.

این خواننده درباره انتشار آلبوم جدید گفت: فعلا به آلبوم فکر نمی‌کنم و تمرکزم روی انتشار تک قطعه‌هاست.

سزاوار با اشاره به انتشار آلبوم "کافه‌های رمانتیک" در سال گذشته تاکید کرد: این هفت سال باعث شد که من خیلی از ممنوع‌الکاری دوباره بترسم. ترک‌هایی که در آلبوم "کافه‌های رمانتیک" است، آثاری بودند که در زمان پس از مجاز شدنم خیلی زود مجوز گرفتند و من هم برای این که فقط آلبومی در بازار موسیقی داشته باشم قبول کردم که آلبوم با همان قطعه‌ها منتشر شود.

او ادامه داد: مخاطب زمان ما برایش شعر و شاعرانگی مهم بود. اما الان اوضاع فرق کرده، به هر حال ذات موسیقی من ثابت است و در نهایت می‌توانم کمی به این موسیقی شاخ و برگ بدهم. باید همان فُرم موسیقی خودم را به روزتر کنم.

کنسرت هومن سزاوار 17 شهریور در دو سانس 18:00 و 21:00 در تالار ایوان شمس برگزار می‌شود.