سرویس موسیقی هنرآنلاین: یازدهمین دوره جشنواره ملی موسیقی جوان اولین روز کاری خود را با حضور معاون امور هنری و مدیرکل دفتر موسیقی آغاز کرد.

در ساعات ابتدایی و آغازین برنامه علی مرادخانی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این سالن حضور پیدا کرد.

مراسم افتتاحیه با سخنرانی و خوش آمدگویی بهرام جمالی مدیرعامل انجمن موسیقی آغاز شده و سپس اولین شرکت کننده بخش تار روی صحنه رفت.

حسین علیزاده، داریوش پیرنیاکان و بهروز همتی سه استاد مسلم موسیقی و تنها داوران این بخش در روز اول بودند.

افتتاحیه یازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان

این بخش در سه رده سنی الف، ب و ج از ساعت 9 صبح تا 16 عصردر دو  سئانس مختلف با حضور هنرجویان برگزار شد.

اساتید بعد از هر سئانس برای شور در اتاق مخصوص جمع شده و افراد را با مشورت یکدیگر انتخاب و یا حذف می‌کردند.

نکته سنجی و سخت گیری اساتید در ساعات آغازین این جشنواره به نوبه خود جالب بود و کاملا وسواس آنها در انتخاب در نحوه برخورد با هنرجو حس می شد.

افتتاحیه یازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان

در سئانس اول، نیلوفر حس کریم از خرمدره، صبا سادات حسینی از شهرکرد، سینا سلطان پور از اهر، آرمان سیف نژاد از اصفهان، آریا شعبانی از تهرانسر، آرشام عباسپور از اهواز، علیرضا غلامیان از تهران، اشکان نایبی از میانه، سیدعلی نظام الدینی از اراک، آرمان توکلی از تهران، آناهیتا رمضانی از تهران، سینا غمگسار از مراغه، بیتا مالکی از اصفهان، سیدحسین آستانداری از یزد، فرزاد سلطانی از تهران، امیرعلی لطفی از خمینی شهر و سید احمد مجابی از قزوین شرکت کنندگان در رده سنی الف و ج را شامل می‌شدند.

همچنین در سئانس دوم محمد مسعودی از بندر گز، آریا مهدوی از تهران، غزل همایونی از سپاهان شهر، مازیار یکتا یار از سنندج و محمدرضا یونسی از آباده شرکت کنندگان رده سنی ب را شامل می‌شدند.

نکته قابل توجه حضور 90 درصدی شرکت کنندگان شهرستانی بود که در مقایسه با سال‌های اخیر رشد بیشتری نسبت به شرکت کنندگان تهرانی داشته‌اند.

رده‌های سنی بالاتر سخت گیری بیشتر است

حسین علیزاده درباره ارزیابی خود از اجراها گفت: برای قضاوت کمی زود است و باید تمام اجراها را دید و در مقایسه نظر داد، اما هرساله به این نحو است که در رده سنی پایین‌تر تعداد شرکت کنندگان با کیفیت، بیشتر از رده‌های سنی بالاتر است.

وی افزود: این را هم باید اضافه کنم که میزان سخت گیری در رده‌های سنی بالاتر بیشتر است و تعداد کسانی که قبول می‌شوند کمتر است. اما نکته مثبت این است که شرکت کنندگان از سراسر ایران در جشنواره شرکت می‌کنند و گاهی برگزیدگان از شهرستان‌های دور هستند. این موضوع نشان دهنده این است که این افراد یا در تهران آموزش دیده‌اند و یا امکانات لازم در شهرستانشان وجود داشته است. اغلب نیز امکانات لازم را در شهرستان خود داشته‌اند و شاگردان خوبی تربیت شده‌اند.

افتتاحیه یازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان

امروز پنجشنبه نهم شهریورماه از ساعت 9 الی 21 در سه  سئانس هنرجویان در بخش نی و فلوت در سه رده سنی الف، ب و ج به هنرنمایی خواهند پرداخت.