سرویس موسیقی هنرآنلاین: محمد معتمدی با همراهی ارکستر "چکاوک" به سرپرستی رضا شایسته شهریورماه در برج میلاد روی صحنه خواهند رفت.

معتمدی در ابتدای نشست درباره این برنامه گفت: خیلی خرسندم از اینکه قرار است پروژه این چنینی با آثاری که جزو بهترین‌ها هستند روی صحنه ببرم، آثار اجرایی پیش رو با وجود محبوبیت فراوان خود اثر سازنده آن شهرت نداشته و هدف اصلی ما جبران این کمبود است.

وی افزود: قالب درست برای موسیقی ترانه است. یعنی شعری که برای موسیقی سروده شده است. غزل خودش یک فُرم کامل ادبی است. غزل‌ها به سختی به سرسپردگی موسیقی در می‌آیند. آثاری که در موسیقی ایرانی ماندگار شده‌اند معمولاً براساس ترانه ساخته شده‌اند. ترانه مانند لباسی است که بر قامت موسیقی دوخته می‌شود ولی غزل به مانند عبایی است که ما آن را بر قامت موسیقی می‌دوزیم. غزل به خودی خود زیباست. نظر من این است که اگر قرار است غزل در موسیقی استفاده شود، باید واژه‌ها و ترکیب‌های جدید استفاده شود. واژه‌هایی که در زندگی مردم ایران ملموس‌تر است. خوشبختانه در فضای ادبی امروز شاعران بسیار خوبی هستند که سروده‌های بسیار به روزی دارند.

او ادامه داد: یکی از آثار اجرایی این برنامه "به سوی تو" است که پیش از این توسط کوروس سرهنگ زاده شنیده شده و مابقی قطعات در مقایسه با این قطعات کمتر شنیده شده‌اند.

معمتدی در ادامه نشست خبری به عدم حمایت رسانه ملی اشاره کرد و گفت: در تمام این بیست سال فعالیت هنری هیچ گونه حمایتی از سوی صداوسیما از من انجام نشد، با اینکه خود در دانشکده صداوسیما تحصیل کردم اما هیچ تریبونی در مقایسه با همکارانم نداشته‌ام. به نظرم به هیچ وجه نمی‌شود روی حمایت صداوسیما حساب باز کرد و توقع حرکت جنبشی نمی‌توان انتظار داشت.

او در پایان گفت: به نظرم نقدی سازنده است که منصفانه باشد به همین خاطر است که معتقدم این رسانه تا به این لحظه جریان ساز نبوده و همیشه برای انتخاب آثار موسیقایی به لاله زار رفته و پرفروش‌ترین‌ها را انتخاب و در تیتراژ کارهایش استفاده کرده است. الان در بحث تیتراژها می‌گردد و می‌بیند که کدام خوانند اقبال عمومی دارد و همان خواننده را به کار می‌گیرد. در حالی که همیشه اقبال عمومی خیلی هم همیشه درست تشخیص نمی‌دهد. خیلی از مدیرانی که در سازمان هستند دوست دارند کارهای خوبی انجام دهند اما سیستمی که در آنجا حاکم است این مدیران را به سمتی سوق می‌دهد که نمی‌توانند آن کارهای مهم و خوب را عملی کنند.

رضا شایسته رهبر ارکستر "چکاوک" و سرپرست این کنسرت هم گفت: الان هر کسی که می‌خواهد در انتخابات مختلف رأی بیاورد شعار اصلیش ایجاد اشتغال است. چرا این اشتغال در حوزه هنر نباید ایجاد شود. آیا ارکستری 40 نفره که روی صحنه می‌رود برای نوازندگانش ایجاد اشتغال نمی‌کند. ما در همین ارکستر نوازنده‌ای داریم که سرباز است و خرج خانواده‌اش را می‌دهد. خانمی از نوازندگان ما خرج خانواده‌اش را می‌پردازد.

وی افزود: مسئولان باید از ارکسترها حمایت معنوی کنند تا بتوانیم نوازندگان زیادی داشته باشیم و به همین جهت موسیقی پیشرفت داشته باشد. همیشه رسالت کاری ما در "چکاوک" زنده نگاه داشتن هنرمندانی است که ویلن می‌نواختند به همین خاطر زمانی که به من پیشنهاد این همکاری شد بخاطر نام مجید وفادار استقبال فراوانی کردم چرا که معتقدم او یکی از رهبران 4 ارکستر در رادیو بوده است.

او در پایان گفت: برنامه شامل دو پارت است که هر بخش 4 قطعه ارکسترال دارد.

کنسرت "بگو کجایی" به خوانندگی حمد معتمدی با همکاری شرکت "شیناتک" و همراهی انجمن موسیقی ایران روز نهم شهریور ماه ساعت 21:30 در برج میلاد تهران روی صحنه خواهد رفت.

در این کنسرت قطعات "به سوی تو"، "سفری در شب"، "غرور شکسته"، "گلباران"، "گل اندام"، "چون تو را دیدم"، "جلوه هستی" و "محفل مستی" اجرا خواهد شد. این آثار از ساخته‌های استاد مجید وفادار هستند که توسط معتمدی و با همراهی ارکستر "نیایش" که در این اجرا میزبان نوازندگان مهمان ارکستر "چکاوک" است اجرا می‌شود.