سرویس موسیقی هنرآنلاین: مجموعه رویدادهای "شب شنبه ها" شامگاه 28 مرداد ماه میزبان گروه موسیقی "اِنسو" بود. این گروه با اعضای جوان خود برنامه‌ای با نام "عبارات دَوَرانی" را تدارک دیدند که تجربه‌های تازه‌ای را در برابر مخاطبان قرار داد.

هومن ثنایی نوازنده گیتار الکتریک، محمد طباخیان نوازنده پرکاشن، کیارش رادمهر نوازنده گیتار باس، فرید یوسفی نوازنده پیانو و کیبورد، سامان ثقفیان نوازنده گیتار الکتریک و سینا نجفلو نوازنده درامز اعضای این گروه هستند.

استقبال فراوان مخاطبان که بالاتر از ظرفیت سالن بود باعث تاخیر در جاگیری آنها و شروع برنامه شد. اما سرانجام اجرای گروه با نوشته‌ای که روی پرده نمایش نقش بست آغاز شد. کلمه"عبارت" و توضیح معنای آن مقدمه ای برای اجرای نوعی از موسیقی بود که چندان شباهتی با ذائقه شنیداری بسیاری از ما ندارد.

در کل این برنامه تنها 4 قطعه اجرا شد اما هر کدام از آنها در زمان طولانی به ایجاد فضایی پرداختند که با تکرار موتیف‌های مختلف توسط سازها شکل می‌گرفت. جمله‌های تکرار شونده به مرور بسط و گسترش یافته و با یکدیگر ترکیب می‌شدند و پس از آن با حرکاتی دَوَرانی بار دیگر از هم جدا شده و نقشی مستقل پیدا میکردند.

اجرای گروه موسیقی «اِنسو» در تئاتر مستقل تهران

بن‌مایه قطعات این گروه بر اساس تکرار است و حاصل آن تقویت تمرکز ذهن شنونده و رفتن در خلسه‌ای آرام بخش است. اگرچه موسیقی انسو را نمی‌توان موسیقی مراقبه دانست، اما چرخه‌ای که در تکرار عبارت‌ها شکل می‌گیرد و تغیر تندی و کندی جملات آهنگها، شنونده را به تعمق  در نواها وادار می‌کند. انسو با نگاهی مینیمالیستی و در عین حال حساب شده، زبانی خاص خود به وجود آورده است که در ذهن مخاطبان باقی خواهد ماند.

رنگ‌آمیزی صوتی آهنگها را سازهایی مانند کوزه، کاسه تبتی و... تنوع می‌بخشیدند. پخش تصاویر روی پرده هم مرتبط با موسیقی بود و خطوط و سطوح گوناگون با حرکاتی تکرار شونده، بسط و گسترش یافته و دوباره به مرکز خود بازمی‌گردند.

آنسامبل اِنسو با سرپرستی هومن ثنایی، مدیریت هنری حسین نوشیر و امیرعلا مصدقی و  همراهی گروه جلوه های تصویری "میون" با هنرمندی امیر حسام میرصادقی، مرضیه قنبریان و نوشیار خلیلی به اجرای برنامه پرداخت.