سرویس موسیقی هنرآنلاین: نشست خبری فستیوال شب‌های موسیقی چهارشنبه 25 مردادماه در خانه هنرمندان برگزار شد.

در ابتدای این نشست خبری، کامران همت پور مدیر شرکت "آوای حنانه" درباره این فستیوال گفت: 12 گروه برای این شب‌ها در نظر گرفته بودیم اما بروکراسی اداری و مشکلاتی که در اماکن به وجود آمد، درنهایت قرار شد پنج گروه اجرا داشته باشند. گروه‌ها را با توجه به سلیقه‌های مختلف انتخاب کردیم. گروه چریکه، زوربان، حافظ، واقع و بی حصار در این شب‌ها اجرا خواهند داشت.

وی افزود: امیدواریم با دولت تدبیر و امید این دغدغه‌ها و این مشکلات حل شود. در سوم شهریور این برنامه را شروع می‌کنیم و تا 24 شهریور ادامه دارد. سوم، دهم، سیزدهم، و ... اجرا داریم. امیدواریم با برنامه‌ریزی دوستان در خانه هنرمندان گام‌های دیگری در این زمینه برداریم.

سلمان حسینی سرپرست "چریکه" و از گروه‌های شرکت‌کننده در این برنامه گفت: امیدوارم چنین رویدادهایی فقط در تالارها و شهرهایی که دارای امکانات خوب هستند اجرانشده و شاهد برگزاری این فستیوال در شهرهای محروم نیز باشیم. رپرتوآری که در کنسرت اجرا می‌شود در دو بخش انجام خواهد گرفت که بخش اول به اجرای موسیقی تنبور و بخش دوم به اجرای موسیقی دستگاهی ایران اختصاص خواهد یافت.

بیک محمد نماینده گروه "زروان" هم گفت: این گروه آثاری از بزرگان موسیقی فلامنکو اجرا می‌کند و آقای قلیچ نوازنده گیتار و خواننده است.

مهرداد یکتا نماینده گروه "بی حصار" نیز گفت: گروه بی حصار با هنرمندی مزدا انصاری، نگین سریر، نیلوفر ابراهیمی و بنده به‌عنوان خواننده در کنسرت پیش رو قطعاتی از موسیقی‌های قدیمی ایران به آهنگسازی همایون خرم، مجید وفادار، مهدی خالدی، انوشیروان روحانی، محمد سریر و عماد رام را طی دو روز اجرا می‌کنند.

نماینده گروه "حافظ" عنوان کرد: این گروه باسابقه‌ای 25 ساله با محوریت تنبور فعالیت می‌کند. در این جشنواره گروه حافظ در دو شب اجرا می‌کند. اجراهای گروه حافظ به‌صورت آفلاین در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

فستیوال "شب‌های موسیقی" از 12 تا 24 شهریورماه در خانه هنرمندان برگزار خواهد شد و گروه "چریکه" روز سوم شهریورماه، "گروه زروان" روز هشتم شهریورماه، گروه "حافظ" روزهای ۱۰ و ۱۳ شهریورماه، گروه "بی حصار" روزهای ۱۲ و ۲۲ شهریورماه و گروه "واله" روز ۲۴ شهریورماه به اجرای برنامه می‌پردازند.