به گزارش هنرآنلاین به نقل از ایلنا، طی یک سال اخیر مسئله پایان دوران خدمت علی مرادخانی و بازنشستگی او با توجه به سنوات خدمت دولت‌اش نقل محافل بوده، و اخیرا نیز خبرهایی از ابلاغ حکم بازنشستگی وی دهان به دهان می‌چرخد؛ اما مرادخانی این موضوع را تکذیب کرد.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره فرارسیدن موعد بازنشستگی خود گفت: تاکنون پنج یا شش مرتبه شایع کرده‌اند که موعد بازنشستگی من فرا رسیده و کم‌کم این دفعات دارد به دو رقمی شدن نزدیک می‌شود. ظاهرا برخی‌ بسیار دوست دارند من بازنشست شوم. با این حال باید بگوییم این شایعات به هیچ عنوان صحت ندارد و من هر مطلبی در این زمینه را رد می‌کنم.

وی در ادامه افزود: قطعا اگر روزی قرار شود در این سمت نباشم حتما مانند همان دوره‌ای که از مرکز موسیقی ارشاد جدا شدم طی نامه‌ای این موضوع را اعلام خواهم کرد و از دوستان نیز خداحافظی می‌کنم.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین درباره حاشیه‌هایی که پیرامون برگزاری سلسله نشست‌های "گفتمان ضرب اصول" طی روزهای اخیر به وجود آمده بود، عنوان کرد: نشست‌های"گفتمان ضرب اصول" مدتی است که برگزار می‌شود و موضوع اصلی کارشان نیز نقد کارهای حوزه موسیقی است و به نظر من برگزاری این برنامه اتفاق خوبی محسوب می‌شود.

علی مرادخانی در ادامه افزود: من خودم در یکی از جلسات "گفتمان ضرب اصول" شرکت کرده‌ام و الحمدالله فضایی که در این برنامه حاکم است یک فضای نقادی سالم و متمدنانه محسوب می‌شود و اصلا قصدشان تخریب دولت نبوده و نیست. به نظرم همیشه باید از این اتفاقات که نگاه مثبتی را در زمینه نقد دنبال می‌کند، استقبال کرد.

علی مرادخانی که از سال 1392 تاکنون به عنوان معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت می‌کند از شهریور سال 1359 به عنوان مدیرکل تولید فیلم و عکس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فعالیت خود را در زمینه مدیریت فرهنگی و هنری آغاز کرد. بعدها مرادخانی از سال 1363 تا 1365 مدیرکل همکاری‌های سمعی و بصری، از سال 1365 تا 1367 مدیرکل آموزش فیلمسازی و همچنین از سال 1367 تا 1369 مشاور معاون سیاحتی و زیارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده است. مرادخانی همچنین در یک دوره 14 ساله از سال 1369 به بعد مدیرکل مرکز موسیقی وزارت ارشاد بود. او همچنین مدیریت موزه موسیقی را نیز برعهده دارد.