سرویس موسیقی هنرآنلاین: گروه موسیقی لیان در حالی 13 مرداد ساعت 22 در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران جدیدترین اجرای خود را روی صحنه می‌برد که معرفی بخش دیگری از موسیقی بوشهر از جمله برنامه‌های ویژه اعضای این گروه در اجرای پیش رو است.

محسن شریفیان سرپرست گروه لیان درباره این اجرا گفت: یکی از موضوعات اصلی که در کنسرت جدید قرار است که به آن بپردازیم، معرفی بوق‌های شاخی و تأثیر آن‌ها در موسیقی بوشهر است. بوق‌ها در موسیقی ایران کاربرد زیادی داشته و دارند ولی در مقاطعی از تاریخ معاصر متاثر از آئین‌های مذهبی نقش مهم خود در موسیقی بومی و نواحی ایران را از دست داده‌اند. سه نمونه بوق در بوشهر از قدیم تاکنون بوده که استفاده‌های مختلفی در موسیقی بوشهر از آن‌ها می‌شود. بوق هلال شکل، بوق مارپیچی شکل و بوق حلزونی؛ سازهایی که پیشینه‌ای قدیمی در موسیقی بوشهر دارند و بوق مارپیچی یادگار مهاجرت آفریقایی‌ها به بوشهر است.

وی افزود: در این کنسرت در کنار ارائه‌ای پرانرژی از موسیقی بوشهر، همه سعی ما بر این است که فرهنگ و آداب محلی بوشهر را نیز به تصویر بکشیم و تأکید من در این اجرا روی موسیقی‌های همگانی است. موسیقی‌هایی که همه مردم در آن‌ها شریک‌اند و همخوانی می‌کنند. کنداکتور کنسرت ما نسبت به اجراهایی که در تالار وحدت برگزار می‌شود فرق می‌کند و دستخوش تغییراتی می‌شود. تغییراتی در سازها و نوازنده‌ها خواهیم داشت چون ناچاریم با مردم در حوزه‌های مختلف موسیقی گفت‌وگو کنیم.

او ادامه داد: من هرگز سعی نکرده‌ام که صرفاً یک موزیسین سنتی باشم. هرگاه در هر دوره‌ای هر چیزی را که صلاح بدانم به موسیقی‌ام اضافه می‌کنم و معتقدم باید ریسک کرد تا موفقیت لمس شود.

شریفیان درباره کم‌کار بودن گروه لیان و عدم انتشار آثار و آلبوم جدید نیز گفت: لیان کار جدید و آثار تازه زیادی دارد ولی با توجه به شرایط و هزینه‌های بالای ضبط و انتشار آثار، تولید آلبوم برای ما مقرون به صرفه نیست. ما در هر کنسرتمان آثار جدید زیادی را اجرا می‌کنیم ولی ضبط و انتشار آن‌ها هزینه بالایی را می‌طلبد و بازار نشر آلبوم به دلیل شرایط خاص موسیقی در کشور اصلاً شرایط خوبی ندارد ولی قطعاً به زودی دراین‌باره تصمیماتی را اتخاذ خواهیم کرد تا آثار جدیدمان نیز خیلی زود روانه بازار موسیقی کشور شوند.

سرپرست لیان در پایان نیز گفت: کنسرت‌های گروه لیان همیشه سرشار از خلاقیت و غافلگیری بوده و این بار هم مستثنا نیست و قطعاً اتفاقات و برنامه‌ریزی‌های زیادی برای این برنامه داریم.

کنسرت گروه لیان به همت موسسه "کامیاب بهاران" و به تهیه‌کنندگی علی حق‌شناس برگزار خواهد شد.