به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی بنیاد آفرینش‎های هنری نیاوران، فریدون ناصحی، نوازنده با سابقه پیانو که در سال‌های اخیر چندین اجرای موفق را در فرهنگسرای نیاوران و تالار وحدت تاکنون تجربه کرده است در این برنامه به اجرای آثار بزرگان موسیقی کلاسیک جهان می‎پردازد. این نوازنده در نظر دارد در این کنسرت قطعاتی همچون پولونز شماره 6 از فردریک شوپن، آستوریاس از آلبنیز و راپسودی، تارانتلا و لاکامپانِلا را از فرانتس لیست را اجرا کند.

  لاکامپانِلا (به ایتالیایی La Campanella) به معنی زنگ کوچک است و نامی ‌است که فرانتس لیست به موومان سوم از ویولن کنسرتوی شماره ۲ نیکولو پاگانینی، ویولن‌نواز استثنایی، ایتالیایی داد. وجه تسمیه آن این است که صدای یک زنگ کوچک در سراسر قطعه به گوش می‌رسد و با ویولن همراهی می‌کند.

فرانتس لیست بر اساس این قطعه اتود لاکامپانلای خودرا در سُل‌دیز مینور برای پیانو نوشت و در آن به دو تکنیک پرش دست و نیز تریل برای انگشتان ضعیف‎تر به طرز اساسی می‌پردازد.

گفتنی است رسیتال پیانو کلاسیک فریدون ناصحی 20 تیرماه ساعت 21 در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود. علاقمندان جهت تهیه بلیط می‎توانند به سایت تیوال و یا گیشه فرهنگسرا مراجعه کنند.