سرویس موسیقی هنرآنلاین: تازه‌ترین آلبوم فرشید اعرابی با عنوان "مرگ خاموش" روانه بازار شد. مراسم رونمایی از آلبوم "مرگ خاموش" تازه‌ترین اثر فرشید اعرابی به دلیل حضور گروه‌های مطرح راک ایرانی و مخاطبان سبک راک و متال به بزرگ‌ترین دورهمی راکرها در چند وقت اخیر تبدیل شد.

این مراسم با حضور عوامل آلبوم و موزیسین‌های راک کشورمان در شهر کتاب ابن‌سینا در حالی برگزار شد که مورد استقبال فراوان طرفداران این سبک قرار گرفت.

در ابتدای این مراسم "احسان کاویانی" که مدیریت اجرای این مراسم بر عهده داشت ضمن خوشامدگویی به مخاطبان مراسم را نشستی دوستانه عنوان کرد.

سپس فرشید اعرابی ضمن تشکر، حضور مخاطبان و هنرمندان در این مراسم را دلگرمی و این نشست را بیشتر دورهمی برای جدیدترین اثر خود عنوان کرد و گفت: اگر بخواهم از بین فصول، این آلبوم را به فصلی تشبیه کنم می‌توانم بگویم "مرگ خاموش"، زمستان و در شرایط روحی گوناگونی ضبط‌شده و حال آن بر اساس فضای روحی تک‌تک اعضای گروه است.

اعرابی با تشکر از هادی کیانی برای ضبط و میکس و مسترینگ آلبوم، جای او را در این مراسم خالی دانست و درباره آلبوم "مرگ خاموش" بیان کرد: در این آلبوم همان ژانر همیشگی را با ایده‌های تازه دنبال کردیم و قطعه 9 آن به دلیل تلفیق موسیقی ایرانی با متال به‌نوعی سورپرایز آلبوم محسوب می‌شود که علی مؤمنیان برای اجرای آن سنگ تمام گذاشت. دوستی و همکاری من با نیما نواپور هم به بیش از دو دهه برمی‌گردد و همیشه پای‌کارها ایستاده و خسته نشده است.

photo_۲۰۱۷-۰۷-۰۸_۱۲-۰۸-۴۰

او ادامه داد: ما نسلی هستیم که رنج زیادی را متحمل شدیم اما ایستادیم و هیچ ادعایی نداریم و آنچه در توانمان بوده چه ازلحاظ احساسی و چه به لحاظ تکنیکی در اختیار مخاطبان قراردادیم. همچنین محمد نیک نوازنده بیس نیز زحمت زیادی را برای این آلبوم کشیده و جزو کسانی که انرژی زیادی را برای جمع‌آوری آلبوم و برگزاری کنسرت به من داده است.

اعرابی ضمن تشکر از عباس روشن زاده ترانه‌سرای اصلی آلبوم و احسان کاویانی طراح کاور و پوستر آلبوم درباره حضور علی مؤمنیان گفت: چند سالی افتخار دوستی و همکاری با ایشان در آموزشگاه ترانه را دارم.

علی مؤمنیان با اشاره به اینکه مخاطبان صحبت اعرابی را مبنی بر زمستان بودن این آلبوم جدی نگیرند گفت: فرشید اعرابی نمی‌تواند کار تولید نکند و همانند فصل تولدش، بهاری است و خواهد ماند. بنده قرار نبود به‌عنوان خواننده در این آلبوم حضور پیدا کنم و فقط قرار بود در خصوص تلفیق شعر و موسیقی نظراتی را مطرح کنم. و ازآنجایی‌که پیشنهاد چند شعر را به او دادم قرار شد بر روی غزلی از مولانا کار کند و ایشان خواستند که آن را شخصاً بخوانم و این کار سختی بود که بر دوش من گذاشتند و خوشحالم که طیف بزرگ‌تری از شنونده‌ها را دارم. بنده این سبک موسیقی را به‌خوبی نمی‌شناسم اما فرشید اعرابی را خیلی خوب می‌شناسم و منتظر آلبوم‌های بعدی ایشان باشید.

photo_۲۰۱۷-۰۷-۰۸_۱۲-۰۸-۰۱

عباس روشن زاده ترانه‌سرای آلبوم به دوستی و هم‌محلی بود با اعرابی اشاره کرد و گفت: دوستی ما به سال 78 بازمی‌گردد و آن زمان قرار بر همکاری در آلبوم نبود و این همکاری را می‌توان به‌نوعی تلفیق شعر فارسی با موسیقی متال دانست. ما در این کارها بیشتر حرف دل خودمان و مشکلات جامعه را می‌زنیم به همین خاطر هم اخذ مجوز آلبوم‌ها همیشه سه الی چهار سال به طول می‌انجامد اما از همکاری با فرشید اعرابی بسیار خوشحال هستم.

آلبوم "مرگ خاموش" به خوانندگی، آهنگسازی و تنظیم فرشید اعرابی دارای 9 قطعه به نام‌های رها کن، ساز کهنه، باز غروب و خستگی، مرگ خاموش، کره‌ی خاکی، بغض شب، ماه شرمسار، شب زده و به رقص آ با اشعاری از مولانا، عباس روشن زاده و محمد مفتاحی است که علی مؤمنیان به‌عنوان خواننده مهمان در قطعه 9 حضور دارد.

همچنین نیما نواپور (درامز)، محمد نیک (بیس)،آوا اعرابی (ویولن‌سل)، وحید سیلمانی نژاد (کمانچه) و افشین علوی (تار) نوازندگان این اثر هستند.

گفتنی است، فرشاد رمضانی، همایون مجدزاده(کهت میان)، اردوان انزابی پور(تندر)، سعید مقدمی (کهت میان)، مصطفی صالحی (کهت میان)، شهرام نادری (کهت میان)، دومیم، امیر خرازی، هومن اژدری، احسان کاویانی(داتیک)، پدرام فرزام (داتیک)، اشکان چیذری (داتیک)، محسن نصیری (داتیک)، پرهام فرزان (داتیک)، امیر وفایی (الکتروکیوت)، رضا غلامی (الکتروکیوت-پیکلاویه)، شایان کریمی (پیکلاویه)، ژوبین عسگریه،ریما حسن زاده، هامد بابایی (بارامانت)، شایان دیانتی (آتروان)، آیدین حسن زاده (اکتاورس)، اعضای گروه میرا، اعضای گروه کالیبر، کاوه دولت نیا، شهروز گودرزی (گره)، حمید صادقیان و افشین کاتبی (گروه شکاف) از جمله مهمانان حاضر در این مراسم بودند.