سرویس موسیقی هنرآنلاین: شب دوم جشنواره موسیقی نواحی ایران در سه بخش نشست‌های پژوهشی، راویان اصالت و پیشکسوتان و اجراهای عمومی با حضور هنرمندانی از خراسان، لرستان، بوکان، همدان، بوشهر، آذربایجان و... در سه سالن مجزا در شهر کرمان در قالب دهمین جشنواره موسیقی نواحی برگزار شد.

نخستین نشست بخش پژوهش دهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران به بررسی منظومه "کوراوغلو" در سالن سینما تک هتل "پارس" کرمان با حضور محمدرضا علیزاده مدیر اداره ارشاد کرمان و فرزاد طالبی مدیر کل دفتر موسیقی برگزار شد. در این بخش گولتکین بولوتغلو نوازنده ترکیه‌ای اجرا کرد.

بعد از یک استراحت کوتاه نوبت به اجرای بخش جنبی رسید.

در این بخش محمد مقدری، علیرضا محولاتی، مهدی اصلاح علی‌آبادی، صفرعلی ایزدی، مظاهر حدادیان، ابراهیم تیموری، خلیل شیری و علی شاه‌ جوشن‌پور در قالب روایان اصالت روی صحنه رفتند، سپس در بخش اجرای پیشکسوتان، حبیب‌الله حدادیان و علی غلامرضایی از خراسان به طور جداگانه در سالن اجتماعات سالن بازرگانی برنامه اجرا کردند.

بعد از استراحتی کوتاه نوبت به اجراهای عمومی رسید.

اجراهای عمومی در پارک مادر کرمان با تک‌نوازی حبیب‌الله حدادیان از خراسان آغاز شده و سپس گروه‌های فردوس امیری (کرمان)، فیض‌الله قره‌خوانی (خراسان رضوی)، میسان (خوزستان)، طواق سعادتی (ترکمن‌صحرا) و آوای موج (بوشهر) نیز برای مردم علاقه‌مند به موسیقی نواحی اجراهای زیبایی را رقم زدند.

در بخش اجراهای عمومی، پخش آهنگ‌های پاپ در محل مجاور اجرای برنامه‌ها در پارک مادر شهر کرمان در ابتدای برنامه به شدت روی اجرا و تمرکز گروه‌ها تأثیر گذاشته بود که با تذکر مدیران اجرایی جشنواره روبه رو شد.

همزمان در استان‌های دیگر مانند انار، سیرجان و... گروه با نام‌های خلج (افغانستان)، اسماعیل فوادی، حسین‌علی قدمی (ساوه)، مسعود نکویی، برجی (کرمان)، قربانی (لرستان)، بهمنیار شریفیان، محمدرضا عالمی و ارسلان طیبی (مازندران)، حسن امینی (بوکان)، گلاب علی داودی (زنجان)، اخوان (سنندج)، قمان (کرمان)، خداداد زنگشاهی و فارق رحمانی و شیخ بهایی به روی صحنه رفتند.

اکنون تعدادی از گروه‌ها و هنرمندان شرکت کننده در جشنواره با استقبال ستاد اجرایی این رویداد هنری در محل اقامت خود حضور پیدا کرده‌اند که طی ساعت‌های گذشته به تعداد آنها رفته رفته افزوده می‌شود.

جشنواره موسیقی نواحی ایران از سه‌شنبه 6 تیر تا جمعه 9 تیر در استان کرمان آغاز برگزار می‌شود و در 4 روز، گروه‌های مختلف از سراسر کشور در بخش‌های رقابتی و غیررقابتی جشنواره به روی صحنه می‌روند.

امروز پنجشنبه هشتم تیرماه هم در سه بخش نشست‌های پژوهشی (10 الی 12)، راویان اصالت و پیشکسوتان (17 الی 20)، و اجراهای عمومی از (20:30 الی 23) برگزار خواهد شد.