سرویس استانهای هنرآنلاین: هم زمان  با فرا رسیدن عید سعید فطر و تعطیلات پیش رو،  بازار اجرای کنسرت‌های موسیقی در شهرهای مختلف ایران گرم شده است و شاهد گلچینی از اجراهای  مختلف اعم از سنتی، پاپ و حتی موسیقی تلفیقی هستیم:

 فریدون آسرایی در کرمانشاه

فریدون آسرایی روز سه‌شنبه 6 تیرماه در کرمانشاه  روی صحنه می‌رود تا دومین  کنسرت خود را در این شهر برگزار کند. این کنسرت در دو سانس 18:30 و 21:30 در تالار انتظار کرمانشاه تدارک دیده شده است. رهبری  ارکستر فریدون آسرایی در این کنسرت را ایمن خراسانی برعهده دارد و تنظیم قطعات برای کنسرت نیز توسط بهروز صفاریان انجام  شده است. نیما رمضان ، سینا پرتوى ،کارن زیارى ، حسام متولى، علیرضا فیروزى و آرش عیوضى نیز سایر اعضای گروه فریدون آسرایی در این کنسرت هستند. 

گروه کاکوبند در بابلسر

گروه موسیقی "کاکوبند" در جدیدترین تجربه اجرای صحنه‌ای خود، در شهر بابلسر با مخاطبانش دیدار می‌کند. موسیقی گروه "کاکوبند" در حقیقت تجربه‌ای تازه مبتنی بر مقدم بودن لحن و کلام است و ممکن است مخاطبان در حین اجرا احساس کنند کلام‌هایی را می‌شنوند در حالی که این موضوع درست نیست و آن‌ها در واقع آوا‌هایی را شنیده‌اند. موسیقی گروه "کاکوبند" در واقع اقدامی هنری در جهت ادعای مدعیان صلح است که در منطقه جنگ‌افروزی می‌کنند و محتوای موسیقی این گروه نیز با چنین مفاهیمی آمیخته شده است.

در کنسرت‌های این گروه موسیقی، آواهای شرقی همراه با مجموعه‌ای از سازهای ایرانی همچون نی انبان و سازهایی مانند درامز، گیتارالکتریک و سازهای کوبه‌ای به گوش می‌رسد.

گروه کاکوبند 6 تیرماه ساعت 21:30 در سالن میزبان بابلسر به اجرای برنامه می پردازد.

کنسرت امید حاجیلی در نوشهر و کلاردشت   

امید حاجیلی خواننده پرانرژی موسیقی ایران نیز قرار است در شهرهای شمالی ایران کنسرتی خاطره انگیز را برای طرفداران خود رقم بزند. این هنرمند 5 تیرماه در شهرستان نوشهر و 6 تیرماه در شهرستان کلاردشت به اجرای کنسرت می پردازد.   

علی لهراسبی در تربت جام

اجراهای شهرستان علی لهراسبی از 6 تیرماه در تربت جام آغاز می‌شود.کنسرت تربت جام علی  لهراسبی به سه بخش تقسیم می‌شود و هر بخش شامل 4 یا 5 قطعه است که پشت سر هم از ساعت 18 در سالن شهید صفایی اجرا می‌شود. با توجه به تغییر رهبر ارکستر علی لهراسبی، نوازنده‌ها به‌طور کامل تغییر کرده‌اند و افراد جدیدی وارد ارکستر شده‌اند که برای این کنسرت و کنسرت‌های آینده با لهراسبی همکاری می‌کنند.

 سیروان خسروی در چالوس

چالوس ششم تیرماه میزبان سیروان خسروی و گروهش برای اجرای زنده در سالن سینما جهان نمای این شهر خواهد بود. کنسرت این خواننده پاپ در دو نوبت در ساعات 19 و  21 اجرا خواهد شد.

گروه سون در نوشهر

 گروه سون سه شنبه ششم تیرماه از ساعت 21 در تالار اورانوس نوشهر به اجرای برنامه می پردازد. همچنین در این کنسرت قطعاتی از آلبوم جدید این گروه اجرا می شود و بخشی از این اجرا به قطعات قدیمی می پردازد. همچنین  در این کنسرت آرش احمدی، علیرضا میرآقا، پیمان لطیفی، حسین شریفی، بهروز علی یاری و.... از اعضا و نوازندگان گروه سون هستند.

علی قمصری در کرج

تور کنسرت های علی قمصری آهنگساز و نوازنده شناخته شده موسیقی کشورمان از پنجشنبه هشتم تیرماه از شهرستان کرج آغاز می شود. این هنرمند در سالن سیروس صابر در دو نوبت 18 و 21 میزبان هواداران خود خواهد بود.

علیرضا قربانی در کرج

سالن اصلاح بذر کرج، جمعه نهم تیرماه میزبان علیرضا قربانی  این خواننده محبوب آواز سنتی خواهد بود.

علیرضا قربانی قطعات آلبوم "دخت پری‌وار" را در این سالن تقدیم علاقه‌مندان به موسیقی سنتی خواهد کرد. در این کنسرت با تنظیم مهیار علیزاده 12 قطعه "پرده‌نشین"، "دریای بی‌پایان"، "مرثیه"، "دوستت دارم"، "عتاب یار"، "نگاه"، "راز"، "دلتنگ"، "صبح آزادی"، "گمگشته"، "سواد عاشقی" و "دخت پری‌وار" اجرا می‌شود. قربانی در این آلبوم از آثار شاعرانی چون سعدی، عراقی، عطار، سایه، قیصر امین پور، فریدون مشیری، محمدعلی اسلامی ندوشن، محمدعلی بهمنی و علیرضا کلیایی استفاده کرده است.

احسان خواجه امیری در فومن  

احسان خواجه امیری جمعه 9 تیرماه به دیدارمخاطبان خود در شهر فومن می رود. کنسرت این خواننده محبوب در دو نوبت 18:30و 21:30 در در تالار ابریشم فومن برگزار می شود.