سرویس معماری هنرآنلاین: دفتر معماری نورمن فاستر  در رقابت طراحی بازسازی سالن د رِینوس، یک بخش تاریخی موزه دل پرادو برنده شده است. این طراحی به دنبال تمرکز بخش عمومی جدید به شهر و یکپارچه سازی ساختمان‌های متعدد پرادو به وسیله فضاهای عمومی و مهدکودک بوده است. در این رقابت، نورمن فاستر توانست از میان نام‌های بزرگی چون رم کولهاس، دیوید چیپرفیلد و ادورادو سوتو د مورا انتخاب شده است.

سالن دِ رینوس پرادو یا سالن قلمروها، یک ساختار قرن هفدهمی ست که دستخوش تغییرات و گسترش‌های فراوانی بوده و لایه‌های بسیاری از تاریخ را در طول قرن‌ها در خود جای داده است. طرح توسعه فاستر و معماران روبیو، به دنبال نیروی تازه ای در فضای داخلی است در حالی که گالری‌ها و فضاهای عمومی جدید به آن اضافه نموده است.

نورمن فاستر و طرح پیشنهادی برای اقامتگاهی در مکه

طرح پیشنهادی هتلی لوکس در مکه توسط معمار برجسته نورمن فاستر و همکارانش، برنده این مسابقه بین‌المللی شد.

این مجتمع آپارتمانی با فرمی شبیه آبشار و یا خوشه های عمودی کنارهم در سایت منحصر به فردی طراحی شده و با توجه به شرایط توریستی و مذهبی مکه، پذیرای زائران بسیاری خواهد بود.

از نقاط قوت این پروژه طراحی داخلی آن و قرار گیری تمام اتاق ها به سمت کعبه مقدس است. همچنین برای هر یک از واحد ها یک فضای خصوصی برای نماز در نظر گرفته شده که علاوه بر ایجاد آرامش، دیدگاه منحصر به فردی را برای زائران فراهم می آورد. 

نورمن فاستر بلندترین برج لهستان را می‌سازد

و بالاخره دفتر طراحی نورمن فاستر معمار مشهور این برج را با ارتفاع 310 متر در مرکز شهر "ورشو" خواهد ساخت که بلندترین آسمان خراش لهستان خواهد بود.

 کاربری برج در طبقات به این گونه است که دفاتر اداری از 230 متر بالاتر از سطح زمین شروع می‌شود و طبقات 46 و 47 به رستوران اختصاص داده شده است؛ همچنین واحدهای تجاری و کافی شاپ ها در سطوح پایین تر در نظر گرفته شده‌اند.

همچنین بام سبزی نیز در سطوح فوقانی برج طراحی شده که محل مناسبی برای برقراری تعامل اجتماعی کاربران به شمار می‌رود و از دید پانوراما به شهر برخوردار است. در برنامه ریزی این پروژه پیش بینی می‌شود که عملیات ساخت آن تا سال 2020 به اتمام برسد.