به گزارش هنرآنلاین، جلسه نمادین دفاع از پایان‌نامه شهید مدافع حرم مصطفی کریمی از دانشجویان رشته معماری دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران ظهر چهارشنبه بیست و دوم دی با حضور خانواده این شهید در پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران برگزار شد.

در این جلسه حامد مظاهریان استاد راهنمای شهید مصطفی کریمی پایان‌نامه این شهید مدافع حرم را با موضوع "موزه جنگ با رویکرد صلح "  ارائه کرد.

در این جلسه که کاملا جدی برای دفاع از یک پایان‌نامه دانشجویی‌ برگزار شد طرح‌ها روی دیوار نصب شده‌ بودند. اساتید همگی آمدند تا شاهد دفاع از این پایان نامه دانشجویی باشند تا آخرین نمره کارشناسی یک دانشجو را ثبت کنند. خانواده و دوستان دانشجو نیز همگی خودشان را رسانده‌اند تا در این روز مهم حضور داشته باشند.‌ اما این جلسه یک تفاوت بزرگ با سایر جلسات متناظرش دارد، آقای دانشجو خودش حضور ندارد و حالا برعکس تمام جلسات دفاع دانشجویی، استاد راهنما این بار می‌خواهد از پایان‌نامه دانشجویش دفاع کند. چون آقای دانشجو یکباره همه چیز را رها می‌کند و بی‌تفاوت به تاریخ دفاع از پایان‌نامه‌ای که مدت‌ها برایش زحمت کشیده بود لباس پاسداری پوشید و خودش را به لشکر فاطمیون رساند تا مدافع حریم اهل بیت باشد.

 از مصطفی کریمی تنها عکس‌اش در این جلسه دفاع است. طرح مصطفی از موزه جنگ خیالاتش برای کشور ستمدیده و مظلومش روی دیوار نصب شده است.

دکتر مظاهری استاد راهنما  از طرح دانشجوی شهیدش دفاع و سعی می‌کند تمام چیزهایی که مصطفی از طرح و ایده اش گفته را موبه مو تعریف کند. استاد بعد از دفاع از پایان‌نامه ۶ فصلی مصطفی می‌گوید:" این پایان نامه قرار بود ۷فصل داشته باشد. اما مصطفی شهید شد و نتوانست تکمیل کند. برای من خیلی سخت بود که در این باره صحبت کنم. چون کسی که باید باشد، نیست. کسی که سالها او را به عنوان یک دانشجوی فعال می‌شناختیم."

جلسه تمام می‌شود. اساتید می‌خواهند نتیجه را اعلام کنند و در آخر با سخت‌گیری خیلی زیاد به طرح مصطفی نمره ۵ /۱۸ تعلق می‌گیرد تا او رسما از دانشکده هنرهای زیبای تهران فارغ التحصیل شود.‌ نمره‌ای که دکتر علی کریمی برادر بزرگتر مصطفی آن را خواب می‌داند. مصطفی کریمی حالا بعد از این جلسه شلوغ رسما مهندس شده‌است؛ مهندس شهید مصطفی کریمی.

گفتنی است شهید کریمی از مدافعان حرم تیپ فاطمیون بود و به پایان نامه وی نمره کامل اختصاص یافت.