به گزارش هنرآنلاین، پلتفرم ٢٨ چهارمین کارگاه خود را در پاییز گذشته و با عنوان "باز زنده سازى مهرگرد" به اتمام رساند. ماحصل این کارگاه در راستاى زنده سازى قنات‌های متروکه تهران است و در پلتفرم ٢٨ به نمایش گذاشته است.

در تعریف این نمایش، سارا کمالوند، مدرس و محقق و گردآورنده کارگاه / نمایش می‌نویسد: نظرگاه اولین پیشنهاد برای یک سری باغ‌هایی است که منجر به زنده شدن قدیمی‌ترین قنات تهران بنام "مهرگرد" می‌شود. این پروژه درچارچوب فستیوال باغ شهر تهران است.

محل این نظرگاه به وسعت ۴۰۰ متر مربع، در مسیر قناتى قرار دارد که متعلق به شهرداری است. این نظرگاه شامل پنج ایوان فضای سبز کاشته شده ودر دسترس می‌باشد که بازدیدکننده را از طریق یک راه تفرجی ازسطح زمین به بالای ساختار گردشگاه می‌برد.

آب قنات با استفاده از انرژی خورشیدی از پایین به بالا پمپ می‌شود تا بتواند سه استخر آب که در آن‌ها گیاهان تولید کننده اکسیژن قرار دارند را سیراب نماید. این گیاهان هوا وآب را تصفیه می‌نمایند. گذشته از این، در ترکیب این نظرگاه یک چشمه، یک محوطه برای تصفیه کردن هوا (جریان هوا) و یک بنا به عنوان الهامی از "باغ قدیمی ایرانی" در نظر گرفته شده است.

این نمایشگاه تا ۱۴ دی در پلتفرم 28 واقع در خیابان مفتح جنوبى، بعد از تقاطع سمیه، کوچه بور بور، خیابان خاقانى، نبش بن بست روشن منش، پلاک ۲۸ ادامه خواهد داشت.