به گزارش هنرآنلاین، روز شنبه اول آبان ماه سال جاری دو شی مربوط به سده های ششم و هفتم هجری در تالار سلجوقی موزه دوران اسلامی دچارآسیب شد.

طبق گزارش کارشناسان فنی دلیل این امر عدم دقت پیمانکار در نحوه اتصال و نصب صفحه رویه به بدنه اصلی بود که منجر به واژگونی دیواره تقسیم کننده شیشه‌ای ویترین بر روی دو شی مذکور شد. با تلاش کارشناسان متخصص بخش حفاظت و مرمت موزه ملی ایران به مدیریت خانم دکتر مهناز عبداله خان گرجی، طی بررسی‌های دقیق و کارشناسی و پس از پایان یافتن مراحل حفاظتی و مرمتی، صبح امروز شنبه پانزدهم آبان ماه دو شی فوق‌الذکر در محل اصلی خود به نمایش درآمدند.

به گزارش روابط عمومی موزه ملی ایران، دکتر نوکنده، مدیر موزه، صبح روز گذشته پس از جانمایی و نمایش مجدد این آثار گفت: موزه ملی ایران با ابراز تاسف و پوزش از ملت ایران (که صاحبان اصلی میراث این سرزمین هستند) به دلیل حادثه پیش آمده، امیدوار است بتواند امانتدار صالحی برای فرهنگ و میراث باستانی ایران زمین باشد.

وی همچنین ضمن دعوت از خبرنگاران و اصحاب رسانه برای بازدید از دو شی مذکور، از تمامی دوستداران میراث فرهنگی که در این مدت دلسوزانه پیگیر وضعیت دو اثر آسیب دیده بودند، صمیمانه سپاسگزاری کرد و از ایشان به عنوان سرمایه‌های معنوی و پشتوانه‌های همیشگی موزه ملی ایران نام برد.