به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، عبدالله حاتمیان ، با تأکید بر اینکه عمارت مسعودیه یک ثروت ملی است و همه باید برای بازگرداندن آن به مردم تلاش کنند، افزود: این بنا با شرایط بسیار بد و با قراردادی 59 ساله واگذار شده و وضعیتی که این عمارت در اثر بی‌توجهی بهره‌بردار پیدا کرده بسیار تأسف بار است.

نماینده مردم درگز ادامه داد: حفاری‌هایی که در این بنای تاریخی انجام شده جای تأمل جدی دارد و باید با نگاه کارشناسی بررسی شود که این حفاری‌ها با چه منظور و نیتی انجام شده است.

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی، افزود: این بنا پیش از آنکه مرمت شود مورد بهره برداری قرار گرفته است و مجموع عددی که به عنوان اجاره بها در قرارداد با این شرکت درج شده به اندازه درآمد چندماهه بهره برداری از این مجموعه نیز نیست.

وی تصریح کرد: مسئولان ذی صلاح باید هرچه سریعتر نسبت به تعیین تکلیف این بنای ارزشمند اقدام کنند و در نتیجه چنین اقدامی مردم بتوانند از این سرمایه ملی بهره‌مند بشوند.

این نماینده مردم در مجلس دهم یادآور شد: چندی پیش به همراه تعدادی از نمایندگان مجلس از وضعیت این بنای تاریخی بازدید داشته‌ایم وبه جد پیگیر تعیین تکلیف وضعیت مسعودیه ونهایی شدن بازپس‌گیری این عمارت از بهره بردار هستیم.