به گزارش هنرآنلاین، شهرام امیری در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر پیرامون ترک برداشتن پل تاریخی سی و سه پل اظهار کرد: ترک خوردن پل‌های تاریخی و دیگر آثار تاریخی امری عادی و اجتناب ناپذیر است.

وی به تشکیل کمیته پایش پل‌های تاریخی شهر اصفهان از اواخر سال گذشته تاکنون اشاره کرد و افزود: از این رو اقدامات پایش بر روی ۱۱ پل موجود در محور رودخانه زاینده رود در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر امور بین‌الملل اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر و با توجه به نوسانان آب در محور رودخانه زاینده رود پل‌های تاریخی موجود بر روی این محور نیز تحت تاثیر قرار گرفته‌ است، بیان داشت: از این رو در آخرین اقدام پل «جویی» در اصفهان مورد پایش و اقدامات مرمتی بر روی این پل انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه مرمت سی و سه پل نیز در دستور کار میراث فرهنگی قرار گرفته است، افزود: همچنین باید توجه داشته باشیم در این گونه موارد کار میراث درمان است و نمی‌توان در خصوص پیشگیری اقدامی را انجام داد.

امیری همچنین به ثبت ملی شدن ۱۱ پل موجود بر روی محور زاینده رود اشاره کرد و گفت: آخرین پلی که در سال جاری به ثبت رسیده است پل «اورگان» چادگان بوده است.