به گزارش هنرآنلاین، در 16 سال گذشته، این انتخاب هر سال توسط مدیر سابق گالری سرپنتین جولیا پنتون جونز و با کمک مدیر هنری گالری هانس اولریش اوبریست انجام می گرفت؛اما حالا با تغییر مدیریت، این انتخاب توسط پنلی از معماران به عنوان گروه سرپنتین انجام می پذیرد. این تصمیم توسط اولین کنفرانس مطبوعاتی مدیر جدید گالری، یانا پیل، همراه با اوبریست اعلام شده است.

این امر بخشی از یک طرح گسترده تر در مدیریت جدید هر دو گالری ـ گالری سرپنتین اصلی و گالری سرپنتین سالکر جدید ـ با تمرکز بر مخاطبان و تکنولوژی ست. از سال 2000، این گالری بنیان گذار برپایی پاویونی در سایت این مجموعه بوده است تا شانس ساخت معماری در انگلستان را برای اولین بار به معماران مدعو خود همچون پیتر زومتور، فرانک گری، سانا، سو فوجیموتو داده باشد.

امسال این برنامه برای اولین بار شامل طراحی و ساخت خانه های تابستانی معماران در حال ظهور در کنار پاویون اصلی خود با طراحی بیارکه اینگلس و شرکت معماری اش با نام بیگ بود. معماران انتخاب شده جهت طراحی برنامه های آینده، در اوایل سال 2017 اعلام خواهند گشت.

همچنین برنامه سال 2017 شامل نمایشگاهی از یادداشت های دیده نشده و اخیر زاها حدید و اینستالیشن پیش بینی آب و هوا از هنرمند جیمز برایدل خواهد بود.