سرویس معماری هنرآنلاین: دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از یک دیوار حرف می زند اما عموم مردم قادر به تصور آن نیستند. در یک پروژه کارآموزی در استودیو 3.14، یک شرکت طراحی در مکزیک، و همراهی یک شرکت امریکایی، این دیوار تخیلی در امتداد مرز مکزیک و امریکا توسعه و تصویر شده است. این پروژه شامل مجموعه ای از رندرهای معمارانه از این سازه در سایت های مرزی متفاوت (در تپه ها، صحرا، از میان یک رودخانه و در فضای شهری تیجوانا)، پلان های معماری، پیکره نگاری و اینفوگرافی این اثر همچون استفاده نمادین دیوار بر ارز آمریکا ست.

استودیو 3.14 گفته است: "جنبه های اقتصادی، زیست محیطی و اقتصادی این مسئله، بنا بر اظهارات ترامپ پرسیده شده اند. با این وجود، به عنوان معماران و طراحان، ما توانایی تصور و تفسیر آنچه ترامپ می گوید را داریم و می توانیم آنچه را او با کلمات و انحراف های خود ارزیابی می کند را برای مردم نیز به تصویر بکشیم."

The Prison-Wall by Estudio 3.14

برای آنکه دیوار زیبا باشد، این طرح از دیوارهای صورتی لوئیس باراگان، نماد مکزیک، الهام گرفته شده است. علاوه بر این، از معماری دیوارسازی سنتی در ساخت ابردیوارها استفاده شده است. به هر حال، این دیوار تنها یک دیوار نیست، همان گونه که از فرای مقطعی در لندسکیپ تپه می نگرید، زندانی برای 11 میلیون انسان ثبت نشده می بینید که در حال تعلیم، طبقه بندی، پردازش و یا دیپورت هستند.

The Prison-Wall by Estudio 3.14

یکی از تاثیرگذارترین جنبه های طرح دیوار ترامپ، هراس او از 11 میلیون مهاجر غیرقانونی ست. این جنبه این فرصت را فراهم می کند که در یک پروژه واحد، دیوار و زندان را درکنار هم داشته باشیم. این زندان مستمر است و کاربری های آن همچون مانعی کاملا خودکفا عمل می کنند که دارای واحدهای امنیت، مدیریت، سلامت و حتی کارخانه های نساجی هستند تا با کار شبانه روزی مهاجران تنها در 16 سال، یک دیوار با استقلال مالی به وجود بیاید.

رابطه میان رشته معماری و انحرافات سیاسی و/یا مگالومانیا، جنون انجام کارهای بزرگ، پیش ازین در شخصیت هایی چون  هیتلر و موسولینی مشاهده شده اند. آن ها که از سازندگان و معماران متخیل کلمات خود استفاده می کردند تا ایده های ترسناک خود را محقق سازند. این طرح پیشنهادی نیز از میدان تربیتی که او در آن کار کرده است، ساخته شده؛ استفاده از موجودیت انسان برای حفظ وضع موجود و منافع حاصل از این سنت.

استودیو می گوید: "در این پروژه، ما از زیبایی شناسی های سوپراستودیو و پروژه مونومان ممتدشان الهام گرفته ایم. با توجه به اینکه آقای ترامپ یک دیوار بسیار زیبا می خواهد، ما از آثار معروف ترین معمار مکزیکی در جهان، لوئیس باراگان و زیبایی دیوارهای او که باعث دریافت پریتزکر پرایز و بازآفرینی معماری مکزیکی شد، بهره برده ایم."