گروه معماری هنرآنلاین: این جایزه هر سال برای تجلیل از بهترین دستاوردها در زمینه معماری و طراحی در سراسر جهان، ترویج تولید معماری به عنوان بُردار توسعه پایدار هوشمند و در نظر گرفتن تاثیرات اکولوژیکی، اجتماعی و فرهنگی اهدا می‌شود.

جایزه معماری ورسای که هشتمین سال عمر خود را سپری می‌کند، انواع معماری‌ها از گوشه‌وکنار دنیا را شامل می‌شود که عبارتند از رستوران‌ها، فرودگاه‌ها، مجتمع‌های دانشگاهی، هتل‌ها، فروشگاه‌ها، امکانات ورزشی، مراکز خرید و ایستگاه‌های قطار مسافربری. 

در طبقه‌بندی‌های مربوط به خرده فروشی، مراکز خرید، هتل‌ها و رستوران‌ها، ۷۰ پروژه برنده قاره‌ای در شش منطقه اصلی اعلام شده‌اند: آفریقا و غرب آسیا؛ آمریکای مرکزی، جنوبی و کارائیب؛ آمریکای شمالی؛ آسیای مرکزی و شمال شرقی؛ جنوب آسیا و اقیانوسیه؛ و اروپا.

برندگان این جوایز همراه با پروژه‌های برگزیده جهانی برای فرودگاه‌ها، پردیس‌های دانشگاهی، ایستگاه‌های مسافربری و امکانات ورزشی، برندگان قاره‌ای برای عناوین جهانی جایزه ورسای که در ۱۵ دسامبر ۲۰۲۲ در مقر یونسکو اعلام می‌شود، رقابت خواهند کرد.

از ایران بنای جدید ساختمان پلاسکو در دسته آفریقا و غرب آسیا بعنوان بهترین مرکز خرید انتخاب شده است. این ساختمان طبق جدیدترین مقررات، آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های حوزه ساخت‌و ساز در ۲۰ طبقه و با زیر بنای ۲۰هزارمترمربع با ۳۴۶ واحد تجاری ساخته شده است. نمای بیرونی ساختمان پلاسکو از طرح معماری آجر ایرانی به نام «فخر» و «مدین» الهام گرفته است.

ساختمان پلاسکو از جدیدترین تاسیسات برقی و مکانیکی بهره می‌برد و پرده‌های ضدحریق استفاده شده مانع از انتقال آتش به سایر نقاط ساختمان می‌شود. در نمای پلاسکوی جدید از بتن GFRC استفاده شده که دارای وزن سبک و مقاومت بالا در برابر آتش سوزی است

درمجموع، هر سال به ۹۶ طرح جایزه اعطا می‌شود که ۲۴ مورد از آن‌ها عناوین جهانی دریافت می‌کنند. هیات داوران جهانی متشکل از شخصیت‌های مشهور بین‌المللی، از جمله برندگان جایزه پریتزکر هستند.