به گزارش هنرآنلاین، رویداد طراحی سر در غربی باشگاه انقلاب به همراه ارائه طرح چهار عنصر مبلمان شهری مجموعه باشگاه انقلاب شامل نیمکت سه نفره، سطل زباله، چراغ‌های روشنایی مسیر وتابلوهای آدرس‌دهی است.

هر فرد یا گروه شرکت‌کننده باید در شیت‌های ارسالی، کل این پکیج را طراحی نماید. بدیهی است که ارتباط مفهومی بین مبلمان پیشنهادی برای تبیین یونیفرم گرافیکی– فرمی مبلمان باشگاه ضروری است اما ارتباط همین مبلمان با سردر لزومی ندارد، مگر ایده‌ای بدیع در میان باشد.

برای آشنایی شرکت‌کنندگان با باشگاه انقلاب و سایت پروژه بازدید در تاریخ هفت مهر از ساعت ۹:۳۰ صبح الی ۱۱:۳۰ امکان‌پذیر است.

این رویداد را معاونت مشارکت‌های مردمی و جذب سرمایه شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی با همکاری فرادید هنر و پایگاه خبری فضای نو برگزار می‌کند.

هیات داوران:

-امیرهوشنگ اردلان

-رها اشرفی

-امیرمسعود انوشفر

-کوروش حاجی‌زاده

-آریونا ادوارد خاچاطوریان

-بابک مطلب‌نژاد

-ژیلا نوروزی

دبیر علمی و اجرایی: بهزاد رحمانی

کنترل مدارک:

دبیرخانه همزمان با دریافت آثار– خصوصا آثاری که زودتر دریافت شوند – اشکالات فرمتی را تذکر می‌دهد تا رفع گردند. اما این راهنمایی برای آثاری که در لحظات اخر ارسال می‌شوند عملا به دلیل محدودیت زمانی امکانپذیر نخواهد بود. قبل از نمایش آثار برای داوران ، دبیرخانه موارد ذیل را برای کلیه آثار کنترل می‌نماید:

-تعهد به فرمت روش ارسال آثار

-تطابق اولیه با ضوابط فنی مسابقه همچون ابعاد و حدود زمین / استانداردهای طراحی برای مبلمان شهری

معیارهای داوری:

پس از مرحله کنترل مدارک، طرح‌های برنده باید حداکثر تطابق ممکن را با معیارهای ذیل داشته باشند:

-خلاقیت در ایده

-زیبایی در ساختار و پردازش

-قابلیت اجرا و تحقق پذیری طرح‌ها

-متناسب با هویت ایرانی-اسلامی(خصوصا در لایه‌ی معنایی و نه صرفاً شکلی) و ماهیت ورزشی باشگاه انقلاب

شرایط مسابقه:

شرکت‌کنندگان می‌بایست اثر یا آثار خود ایمیل کنند و در بخش متن ایمیل «نام اثر(در صورت وجود) / نام معمار مسئول / شماره موبایل » تایپ شود. در ادامه حتما شناسنامه آثار شامل همکاران و… را اضافه شود و مسئولیت دبل چک و کنترل این مهم اخلاقی با معمار مسئول است. لطفاً این اطلاعات را در ایمیل درج کنید و نه بر روی فایل اثر ارسالی. اثر نیز باید فقط به صورت یک پی‌دی‌اف که شامل شیت‌های پروژه است، ارسال شود. این پی‌دی‌اف باید حداکثر ۱۰۰ مگابایت و شامل ۱۰ شیت معرفی اثر ، بصورت افقی و در قطع ۵۰ در ۷۰ با کیفیت ۱۵۰ دی‌پی‌آی باشد. شش شیت برای سردر و چهار شیت برای مبلمان. برای معرفی سردر ، متون مبانی نظری طراحی، نقشه پلان، نمای جلو و پشت، مقطع، سه بعدی‌ها جزء ضروریات هستند و زبان شیت باید فارسی باشد. برای مبلمان نیز سه نمای بالا، روبرو و بغل محصول به همراه مدلسازی سه بعدی ضروری است. دیگر جزئیات و مستندات بنا به تشخیص طراح اضافه شوند. لطفا به Deisgn Brief موجود در فایل قابل دانلود در همین صفحه دقت فرمایید.

نکات: ۱-جدا از ضروریات درخواستی بر روی شیت‌ها اینکه کدام اطلاعات و به چه نحو در شیت‌ها درج شوند تا داوران به بهترین شکل، اثر را درک نمایند هنرِ معمار است. مبانی نظری خود را روی همین شیت‌ها درج نمایید و در برگه‌ای جداگانه و در کاغذ A۴ نوشته نشود.

۲-در نرم افزار GMAIL فایلهای بالای ۲۵ مگابایت در ساختار گوگل درایو ارسال می‌شوند. حتما در ایمیل ارسالی دسترسی لازمه به دبیرخانه برای دانلود فایل را از طریق زدن دکمه Anyone With the Link Can View بدهید.

- پس از ایمیل آثار، حداکثر ۷۲ ساعت بعد ایمیل تاییدیه ارسال خواهد شد. هدف این مسابقه همکاری با شرکت‌کنندگان است. در همین راستا در صورت دریافت زودهنگام آثار، به صلاح‌دید دبیرخانه نظرات اصلاحی، پیشنهادی در باب رعایت ساختار فرمتی مسابقه به شرکت‌کنندگان منتقل خواهد شد تا در جهت اصلاح آن اقدام کنند و از شانس بیشتری برخوردار شوند. در صورتی‌که شرکت‌کنندگان ایمیلی دریافت نکردند با شماره‌های دبیرخانه تماس بگیرند.

آثار و مدارک مورد نیاز مسابقه و نحوه تحویل آثار:

-هر نفر یا گروه شرکت‌کننده می‌تواند هر تعداد اثر را به مسابقه ارسال نماید و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد. لیکن ارسال این آثار جداگانه و طبق فرمت باشند.

-انتشار آثار تا قبل از داوری و اعلام نتایج به هر شکل، به معنای افشای هویت طراحان است و موجب حذف اثر خواهد گردید.

-تعیین مالکیت فکری و معنوی اثر بر عهده طراح و ارسال کننده پروژه جایزه است. در صورت محرز شدن کپی بودن اثر برای برگزارکننده ، ضمن حذف پروژه، دریافت خسارت محفوظ است.

-شرکت‌کنندگان باید به اصالت ایده و حقوق دیگر همکاران دخیل در طراحی پایبند باشند.

-شرکت در مسابقه برای کلیه معماران، طراحان صنعتی، هنرمندان، مهندسان اعم از دانشجویان یا حرفه‌مندان به شکل فردی یا گروهی امکان‌پذیر است.

-شرکت فقط در بخش سر در یا مبلمان مجاز نیست. هر طرح باید یک پکیج پیشنهادی در مورد هر دو موضوع باشد. پیشنهاد می‌کنیم با جلب همکاری طراحان صنعتی ، گرافیست‌ها و … بصورت تیمی شرکت نمایید.

-شرکت‌کنندگان باید از ارسال پیام به داوران و طرح پرسشهای خود اجتناب کنند. سازوکار طرح پرسش‌ها، از طریق ارسال ایمیل به دبیرخانه است و داوران مسئولیتی در قبال پاسخگویی خصوصی به شرکت‌کنندگان ندارند و این عمل ، به مثابه ارتباط گیری و تقلب قلمداد می‌گردد.

جوایــز مسابقه:

به برندگان مسابقه جوایزی به شرح زیر داده خواهد شد:

رتبه نخست : ۶ سکه تمام بهار آزادی

رتبه دوم : ۳ سکه تمام بهار آزادی

رتبه سوم : ۱ سکه تمام بهار آزادی

معرفی رسانه‌ای، تندیس ویژه رویداد و گواهی رسمی به سه رتبه برتر

و هم‌چنین جایزه‌‌ای معنوی که برای تقدیرشدگان ویژه توسط هیات محترم داوران در نظر گرفته شده است.

مراحل مسابقه و برنامه زمان‌بندی:

-اعلام فراخوان: شهریور ۱۴۰۱

-آخرین مهلت ایمیل آثار: ۳۰ مهر ۱۴۰۱

-اعلام برندگان: حداکثر پایان آبان ۱۴۰۱

-در صورت اعمال محدودیت‌های کرونایی و … دبیرخانه تصمیم‌گیری و اطلاع رسانی عمومی خواهد نمود.

-تاریخ‌های ذکر شده تمدید نخواهند شد.

-تاریخ اختتامیه اطلاع رسانی خواهد شد.

پست الکترونیک: fazayenomedia@gmail.com

تلفن تماس: ۰۹۱۲۶۲۲۲۸۴۳

هرگونه خبر فوری و اطلاعیه بصورت رسمی در سایت فضای نوhttps://fazayeno.ir و اینستاگرام پایگاه خبری فضای نو به آدرسfazayeno.official@ منتشر خواهد شد. همچنین صفحه شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور به ادرس tanavar.ir@  این اخبار را پوشش می‌دهد.