گروه معماری هنرآنلاین: بوت کمپ معماری ایران با عنوان «جوانان برای جوانان» از ۱۵ تا ۱۸ شهریورماه در کافه گراف سرای نوآوری و صنایع خلاق واقع در ساختمان سابق دانشکده هنر و معماری تهران مرکز برگزار می‌شود.

علی لواسانی مدیر این بوت کمپ درباره جرئیات برگزاری این رویداد به خبرنگار هنرآنلاین گفت: هدایت دیدگاه‌ها و ارائه مهارت‌های لازم به منتخبین از جمله اهداف ما در برگزاری این رویداد به شمار می‌رود تا این افراد را برای ورود به بازار کار آماده کند؛ درواقع این دوره با چالش‌های متفاوت، توانایی شرکت‌کنندگان را ارتقاء می‌دهد.

او در ادامه گفت: اینجانب به اتفاق معین نیک‌آیین، محمد کانی سواران، نیلوفرعلایی، حامد کلاته و داوود بروجنی مدرسان این دوره آموزشی هستیم و برگزیدگان فرصت خواهند داشت با نظارت منتورها به طراحی یکی از فضاهای خاکستری شهر تهران بپردازند. چهار گروه منتور ۶ تا ۸ نفر را هدایت می‌کنند، ظرفیت هر گروه ۲۴ تا ۲۵ نفر است و هر منتور برنامه‌ریزی خودش را خواهد داشت تا بهترین خروجی را ارائه دهد. 

لواسانی افزود: سخنرانی معین جلالی، ژیلا نوروزی، مهرداد زواره، روشنک تهرانی، آرش خداداد، آرش تهرانی و حامیان مالی از بخش‌های جنبی این رویداد است. همچنین در روز اختتامیه از سیروس باور، عبدالرضا محسنی، شهروز تهرانی و ساعد سمیعی تقدیر به عمل خواهد آمد. 

مدیر بوت کمپ معماری ایران درباره چرایی انتخاب عنوان «جوانان برای جوانان» بیان کرد: منتورهای این بوت کمپ همگی کمتر از چهل سال و منتخبین  زیر سی سال دارند. درواقع با این شیوه و الصاق کردن عنوان «جوانان برای جوانان» به نسل آینده حتی هم‌نسلان کمک می‌کنیم تا در مسیر رشد ایده‌های خود در بستر معماری قرار گیرند. همچنین یکی از نکات جالب این رویداد این است که تقریباً ۸۰درصد شرکت‌کنندگان را بانوان تشکیل می‌دهند که شاید به‌جرئت می‌توان گفت که زنان آینده معماری ایران هستند.

او در خاتمه با اشاره به تلاش برای برگزاری سالانه این رویداد گفت: بنا بر برنامه‌ریزی‌ها قرار است این رویداد دو بار در سال برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان معماری با هزینه پایین و همراه با برپایی مسابقه برگزار شود.