گروه معماری هنرآنلاین: با توجه به شرایط جاری در جهان معماری، با طیف گسترده ای از تغییرات در عرصه معماری روبرو هستیم. امروزه گوناگونی شدیدی از سبک‌ها و شیوه های جدید طراحی معماری و مرمت ظهور کرده است که تابعی از همان تغییراتی است که در جهان و جهان معماری به وقوع پیوسته است.

شرایط معاصر در ساختار معماری بناها اثرات مهمی گذاشته است. معماری جدید بسیار متفاوت از معماری سنتی است، معماری مدرن ضمن اینکه عناصر بسیاری را مورد توجه قرار داده است عناصر معماری سنتی را نیز به عنوان ابژه‌های مصرفی و قابل داوری ملاحظه کرده است.

کتاب از دو بخش با عناوین «جنبه‌های اقلیمی معماری بومی» و « معماری بومی به‌عنوان مدل» تشکیل شده است. در هر بخش هفت مقاله از بیست و سومین اجلاس پی ال ای اِی با موضوع «طراحی هوشمندانه، آسایش مقرون‌به‌صرفه» انتخاب شده است.

در بخشی از پیشگفتار آمده است: «با توجه به شرایط جاری در جهان معماری، با طیف گسترده‌ای از تغییرات در عرصه معماری روبرو هستیم. امروزه گوناگونی شدیدی از سبک‌ها و شیوه‌های جدید طراحی معماری و مرمت ظهور کرده است که تابعی از همان تغییراتی است که در جهان و جهان معماری به وقوع پیوسته است. شرایط معاصر در ساختار معماری بناها اثرات مهمی گذاشته است. معماری جدید بسیار متفاوت از معماری سنتی است، معماری مدرن ضمن اینکه عناصر بسیاری را مورد توجه قرار داده عناصر معماری سنتی را نیز به عنوان ابژه‌های مصرفی و قابل داوری ملاحظه کرده است.»

هدف کتاب «تجربه‌های جهانی سازگاری معماری با اقلیم» دست‌یابی به شرایط محیطی قابل‌قبول در محیط داخلی برای ساکنان با کمترین هزینه در انرژی و مصالح و جایگزین کردن منابع انرژی تجدید ناپذیر با منابع تجدید‌پذیر است. این کتاب از منابع اصلی بوده و قابل استفاده برای همه دانشجویان، اساتید و معماران است.

کتاب «تجربه‌های جهانی سازگاری معماری با اقلیم» نوشته ویلی وبر و سیموس یانا با ترجمه مرضیه آزاد ارمکی و رضوانه اصغری سال ۱۳۹۹ در ۲۷۵ صفحه به شمارگان ۱۰۰۰ نسخه با قیمت ۹۵۰۰۰ تومان در انتشارات شهرسازی منتشر شده است.