گروه معماری هنرآنلاین: رویدادهای معماری و طراحی بهترین مکان برای تبادل اطلاعات و تجربیات هستند که هرساله در گوشه و کنار جهان میزبان طراحان، معماران و علاقمندان است.

در ادامه تأثیرگذاری کووید-۱۹ بر رویدادهای طراحی در سال جاری، تاریخ بعضی از رویدادها تغییر کرده است. در گزارش زیر به بررسی ۱۲رویداد که در سال ۲۰۲۲ از جمله رویدادهای کپنهاک، میلان، میامی و لندن، می‌پردازیم.

طراحی کلرکن ول 

یازدهمین دوره جشنواره کلرکن ول((Clerkenwell Design Week جایگاه تجار و طراحانی به شمار می‌آید که نسبت به هر جای دیگری از کره زمین خلاق‌تر هستند و این امر باعث شده تا این رویداد به یکی از مهم‌ترین مراکز طراحی در جهان تبدیل شود. برنامه‌های مهیج این رویداد  هر سال به مدت سه روز از۴ تا ۶ خردادماه با بیش از ۱۰۰ نمایشگاه، جامعه طراحان بین‌المللی را به این منطقه در لندن جلب می‌نماید. 

هفته طراحی میامی/بازل 

هفته طراحی میامی/ بازل هرساله مجموعه‌داران، گالری‌داران، طراحان، کیوریتورها و منتقدان سراسر جهان را برای تجلیل از فرهنگ طراحی گردهم جمع می‌کند. این نمایشگاه در کنار نمایشگاه بزرگ هنری آرت بازل در شهر سوئیس برگزار خواهد شد. شانزدهمین دوره هفته طراحی میامی/ بازل  ۲۴تا ۲۹ خردادماه میزبان مخاطبان است.

نمایشگاه طراحی دانمارک 

این نمایشگاه در کپنهاک برندهای مختلف طراحی را به نمایش می‌گذارد. امسال نمایشگاه مانند همیشه در ۲۵تا ۲۷خردادماه برگزار می‌شود.

کنفرانس فناوری، میراث و معماری

کنفرانس فناوری، میراث و معماری ازبازدیدکنندگان دعوت می‌کند تا چگونگی همکاری بین معماران، مدل‌سازان دیجیتال، محافظان محیط زیست و مورخان را بررسی کنند. کنفرانس فناوری، میراث و معماری از ۲۵ تا ۲۷خردادماه در لندن برگزار می‌شود.

کنفرانس فرهنگ‌ها، جوامع و طراحی 

این کنفرانس پنجاهمین سالگرد دانشکده معماری، برنامه‌ریزی و منظر در دانشگاه کلگری کانادا را جشن می‌گیرد و به نقد مسائل طراحی پایدار خواهد پرداخت. این کنفرانس ۷تا ۹ تیرماه برگزار می‌شود.

هفته طراحی شانگهایهفته طراحی شانگهای 

بیش از ۴۰۰ پیشگام بین‌المللی و پیشرو در طراحی از بیش از ۳۰ کشور ایده های خود را از طریق ترکیبی از نمایش محصولات، چیدمان و رویدادهای منحصر به فرد، در هفته طراحی شانگهای به نمایش خواهند گذاشت. این نمایشگاه در پنج سالن، معاصر، کلاسیک و لوکس، کلکسیون، محل کار، آشپزخانه و حمام  برگزار می‌شود. علاوه بر نمایشگاه، این رویداد گفتگوهایی با بیش از ۳۰ نماد طراحی را در برنامه خود دارد.

هفته بین‌المللی طراحی شانگهای یکی از مهمترین رویدادهای جهانی است که با هدف معرفی برترین ایده‌ها و ایجاد ارتباط بیشتر میان طراحان، معماران، طراحان داخلی و شهرسازی هرساله برگزار می‌شود. نمایشگاه بین‌المللی طراحی شانگهای ۲۰۲۲ که قرار بود ۱۹ تا ۲۲خردادماه جاری برگزار شود به دلیل شیوع ویروس کرونا به ۲۱تا ۲۳مهرماه تغییر پیدا کرد.

کنفرانس سالانه موسسه معماران امریکایی

کنفرانس سالانه موسسه معماران آمریکایی، رهبران و متخصصان معماری و طراحی را گرد هم می‌آورد تا در مورد نوآوری‌های این صنعت بحث و تبادل‌نظر کنند. این کنفرانس در مرکز همایش McCormick Place شیکاگو از ۱تا ۳مردادماه برگزار می‌شود.

نمایشگاه طراحی اسکاندیناوی

بزرگ‌ترین نمایشگاه طراحی اسکاندیناوی از ۱۴ تا ۲۱شهریورماه سال جاری پس از به تعویق افتادن از محل معمول خود در ماه فوریه به دلیل همه گیری کووید-19 برگزار می‌شود. نسخه تابستانی هفته طراحی استکهلم در پایتخت سوئد همزمان با نمایشگاه تغییر زمان‌بندی شده بر روی عموم باز است.

هفته طراحی

دوسالانه معماری تالین

بزرگ‌ترین نمایشگاه معماری در بالتیک، دوسالانه معماری تالین، امسال شامل یک نمایشگاه بزرگ درباره اقتصاد دایره‌ای و روش‌های تعامل آن با زمینه‌های طراحی در کنار اینستالیشن در فضای باز برگزار می‌شود. دوسالانه معمار تالین از ۱۶ شهریور تا ۲۵مهرماه میزبان مخاطبان است.

سه سالانه معماری اسلو

هشتمین دوره سه سالانه معماری اسلو، پروژه‌ها و شیوه‌هایی را به نمایش می‌گذارد که بر ایده محله‌ها به عنوان مکان‌هایی برای بازنگری در شهرها تمرکز دارند. همچنین این رویداد متخصصان و علاقه‌مندان را گرد هم می‌آورد تا در مورد راه‌هایی بحث کنند که پروژه‌های محلی از طریق طرح‌های کلان مقیاس بزرگ می‌توانند شهرها را طراحی کنند. این سه سالانه از ۳۰شهریور تا ۳ مهرماه میزبان بازدیدکنندگان است.

هفته طراحی هلند

از ۳۰ مهر تا ۸ آبان ماه ۲۰۲۲ هفته طراحی هلند در آیندهوون برگزار می شود. این رویداد به عنوان بزرگ‌ترین رویداد طراحی  شمال اروپا شناخته می‌شود. هفته طراحی هلند هر ساله بیش از ۲۶۰۰ طراح و خلاق را دور هم جمع می‌کند تا جدیدترین طراحی و نوآوری‌های را به نمایش بگذارد.

هفته طراحی2

دوسالانه مبلمان اداری Orgatec 

نمایشگاه دوسالانه مبلمان اداری Orgatec برای اولین بار از سال ۲۰۱۸ در اکتبر امسال در کلن برگزار می‌شود. این رویداد و برنامه گفتگوهای همراه آن تأثیر کووید-۱۹ را بر فرهنگ و طراحی محل کار  از ۳ تا ۷ آبان بررسی می‌کند.