گروه معماری هنرآنلاین: پاویون بلژیک در اکسپو ۲۰۲۰ دبی با عنوان«طاق سبز» توسط  گروه معماری وینسنت کالبو و ASSAR طراحی شده است. بلژیک از پیشرفته‌ترین فناوری‌های روز دنیا در غرفه ۵۰۰ مترمربعی خود استفاده کرده تا نشان دهد هم دوستدار محیط زیست است هم چشم‌انداز نوآورانه‌ای به آینده دارد.

بلژیک با در نظرگرفتن موضوع اکسپو۲۰۲۰ «ارتباط ذهن‌ها، ایجاد آینده»، مجموعه‌ای از استراتژی‌های ساختمانی پایدار را ادغام کرده تا نشان دهد که معماران و شهروندان قادر به ساخت شهرهای زیست محیطی، فراگیر و همه جانبه هستند.

این غرفه در۵ طبقه در منطقه تحرک ساخته شده است. ورودی بنا توسط یک طاق منحنی عظیم به بزرگ‌ترین آگورای سایه‌دار و دارای تهویه طبیعی در محور بادهای غالب غربی- شرقی دبی منتهی می‌شود. همچنین آگورا یک میانبر به منطقه پایداری را فراهم کرده که با نیمکت‌های  بتنی سفید با چاپ سه بعدی مبله شده است.

معماران بلژیکی از تکنیک‌های پل‌سازی و الوارهای چند لایه برای ساخت طاق منحنی استفاده کرده‌اند. غرفه توسط درختان صنوبر پوشانده شده و یک مشربیه چوبی بزرگ ایجاد کرده که از ساختمان در برابر آفتاب سوزان محافظت می‌کند.

ارتفاع اصلی«طاق سبز» با بالکن‌ها مشخص شده و در پشت بام، بیش از ۲۵۰۰ گیاه، درختچه و درخت کاشته شده است. در بالای این غرفه یک سایبان خورشیدی فتوولتائیک و حرارتی بزرگ قرار دارد که برق و آب گرم را برای ساختمان فراهم می‌کند. «طاق سبز» علاوه بر فضای سبز و انرژی‌های تجدیدپذیر، با اصول دایره‌ای شکل به عنوان یک مکانوی غول پیکر طراحی شده است.

در پاویون بلژیک چیز دور ریختنی وجود ندارد و همه چیز حاصل بازیافت انرژی است حدود ۱۰ هزار گیاه در ساختمان غرفه بلژیک وجود دارد که تا پایان نمایشگاه قرار است ۳۵ تن گاز دی‌اکسیدکربن را به اکسیژن تبدیل کند. همچنین این باغ معلق دمای هوا را ۳ تا ۵ درجه کاهش می‌دهد.

این نمایشگاه متفکران و کارآفرینان بلژیکی را دور هم جمع کرده تا دیدگاه‌های خود را برای سال ۲۰۵۰ بر اساس نوآوری‌های خلاقانه امروزی در زمینه تحرک هوشمند، پاک و ایمن به نمایش بگذارند. هدف آن‌ها از حضور در اکسپو، متقاعد کردن بازدیدکنندگان بین‌المللی برای بازدید از کشورشان و سرمایه‌گذاری از طریق همکاری با موسسات بلژیکی است.

فضای نمایشگاهی بلژیک به بازدیدکنندگان کمک می‌کند علاوه بر شناخت فناوری‌های آینده این کشور با روایت‌هایی از کمیک‌های برجسته‌ آن‌ها، که نقشی جدایی‌ناپذیر در میراث و فرهنگ کشورها اروپایی دارد، نیز آشنا شوند. رستوران‌ها و کیوسک‌های بلژیکی در فضای نمایشگاه و پشت‌بام میزبان بازدیدکنندگان هستند. همچنین سالن استراحتی در پشت بام تعبیه شده که مردم می‌توانند به تماشای غروب آفتاب بنشینید.

اکسپو ۲۰۲۰ دوبی تا ۳۱ مارس سال ۲۰۲۲ میزبان بازدیدکنندگان است.