گروه معماری هنرآنلاین: معمار ژاپنی سو فوجیموتو موزه موسیقی بوداپست را با سقفی مواج طراحی کرده است. این بنای مدرن با مساحت ۹۰۰۰ متر مربع در قالب پروژه Liget Budapest ساخته شده که به خانه موسیقی معروف است و به روایت تاریخ موسیقی در دو هزار سال گذشته اختصاص دارد. 

فوجیموتو گفت: «کار در یکی از اولین پارک‌های عمومی جهان به طرز باورنکردنی الهام بخش است و کار طراحی ساختمان بسیار مهیج بود زیرا ما نه تنها یک بنای مدرن ایجاد کردیم بلکه پارک را نیز وارد ساختمان کردیم. سایبان ضخیم و غنی از درختان محیط اطراف را پوشانده و علاوه بر محافظت، اجازه می‌دهد که اشعه‌های خورشید به زمین برسند. من از طراحی پلان باز که در آن مرزهای بین داخل و خارج محو می‌شود، استفاده کردم.»

موزه موسیقی در محل دفاتر هانگ اکسپو ساخته شده و توسط درختان پارک احاطه  شده است. این بنا در یک دیوار شیشه‌ای پیچیده شده و بالای آن یک سقف بزرگ آویزان شده تا بازدیدکنندگان حس قرار گرفتن در زیر چتر درختان را تجربه کنند. 

این سقف سفید با تقریباً ۱۰۰ سوراخ برای رشد درختان طراحی شده و بعضی از آن‌ها فضای داخلی را پر از نور طبیعی می‌کنند. در قسمت زیرین سقف، ۳۰۰۰۰ شکل هندسی طراحی شده که تداعی کننده برگ درختان است. 

خانه موسیقی در سه طبقه ساخته شده است.طبقه اول در داخل سازه سقف قرار دارد که شامل کلاس‌های درس، کتابخانه، فضای اداری و آرشیوی از موسیقی پاپ مجارستان است. طبقه همکف آن توسط ۹۴ پانل شیشه‌ای احاطه شده که بزرگ‌ترین این پانل ها ۱۲ متر ارتفاع دارد و شامل دو سالن کنسرت است. سالن کوچک‌تر عمدتاً برای سخنرانی‌ها و کارگاه‌ها استفاده می‌شود، در حالی که یک سالن شیشه‌ای با دیوارهای شیشه‌ای با ۳۲۰ صندلی برای اجراهای موسیقی استفاده خواهد شد.

در طبقه زیرزمین بنا یک نمایشگاه دائمی در مورد تاریخ موسیقی با تمرکز بر موسیقی اروپا و همچنین گالری‌های برای نمایشگاه‌های موقت در نظر گرفته شده است.  

اولین نمایشگاه موقت این موسسه به موسیقی پاپ مجارستان از دهه ۱۹۵۰ تا ۱۹۹۰ اختصاص دارد. یک گنبد صوتی نیمکره‌ای، که تا ۶۰ نفر می‌توانند صدای ۳۶۰ درجه را از ۳۱ بلندگو تجربه کنند نیز در این طبقه  قرار دارد. این سه طبقه توسط یک پلکان مارپیچ بزرگ به هم متصل شده‌اند.

خانه موسیقی به عنوان بخشی از پروژه Liget Budapest تکمیل شده که به تدریج در این پارک شهری ۱۲۲ هکتاری موزه‌های متعددی ساخته خواهد شد.