گروه معماری هنرآنلاین: غرفه فنلاند در اکسپو ۲۰۲۰ با عنوان «دماغه برفی» توسط شرکت معماری JKMM طراحی شده است. طراحی غرفه به طرز ماهرانه‌ای محیط‌های طبیعی فنلاند را برای بازدیدکنندگان تداعی می‌کند و در عین حال اصول اقتصاد دوران را که توسط این کشور نوردیک حمایت می‌شود را به نمایش می‌گذارد.

غرفه فنلاند یک چادر عربی طراحی شده از برف است که علاوه بر ادای احترام به کشور میزبان، یادآور میراث عشایر فنلاندی نیز است. نمای قوسی و پرده مانند آن اشاره به پرده‌ای است که مدت‌ها در انتظار برافراشته شدن برای این رویداد بزرگ بوده.

بازدیدکنندگان پس از ورود به غرفه، با نمای سفید ساخته شده از پارچه صنعتی کششی با کاشی‌های کف گرانیتی که در تضاد با نما قرار دارد، روبه‌رو می‌شوند در حالی که حوضچه‌های کم عمق آب، مناظر فنلاند را منعکس می‌کند. همچنین استفاده از هر گونه موادغیرضروری در فضای داخلی به حداقل رسیده است. نمایشگاه با یک نمایشگر فیلم به طول ۵۳ متر، طبیعت و فناوری را در زندگی روزمره در فنلاند به تصویر می‌کشد که بر اساس گزارش‌های جهانی این کشور برای ۴ سال متوالی رتبه اول کشور شاد را کسب کرده است.

موسس شرکت طراحیJKMM گفته است:«در طراحی غرفه به دنبال این بودیم که قطعه‌ای از طبیعت فنلاند را به امارات و دبی بیاوریم. این غرفه از لایه نازک سفیدی برف که در آغاز زمستان منظره فنلاند را پوشش می‌دهد، الهام‌گرفته شده که در زبان فنلاندی به آن «Lumi» می گویند. ورودی اصلی پاویون از یک چادر سنتی عربی الهام گرفته شده تا دو فرهنگ را در مفهوم معماری به نمایش بگذارد. امیدوارم این بهترین مکان در اکسپو برای ملاقات‌های حضوری باشد.»

الزامات اقتصاد داورانی از دلایل استفاده از مواد محلی برای ساخت غرفه فنلاند بوده که اثرات تخریب زیست محیطی حمل و نقل را کاهش می دهد. علاوه بر این سازه پس از اکسپو حدود پنج سال دیگر در محل باقی می‌ماند و پس از آن برچیده و مواد آن بازیافت یا مورد استفاده مجدد قرار خواهند گرفت.

نمایشگاه فنلاند داستان عمیقی از کشورش را به اشتراک می‌گذارد و تجربیات و اطلاعاتی را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد تا پایه‌هایی را که شادی فنلاند بر آن بنا شده را درک کنند. این شامل توسعه و نوآوری مستمر، راه‌حل‌های پایدار و سازگار با محیط‌زیست و همکاری‌های بین‌المللی گسترده خواهد بود.

غرفه فنلاند در نمایشگاه اکسپوی دبی، بازدیدکنندگان را به سفری تعاملی از طریق توسعه و نوآوری مداوم، راه‌حل‌های پایدار و سازگار با محیط زیست که شادی کشور فنلاند بر اساس آن‌ها شکل گرفته، سوق می‌دهد.

برای هر نوع بازدیدکننده موضوعات جدیدی وجود دارد که می‌توانند خود را در عجایب دیجیتالی فنلاند غرق کنند و طبیعت آرام فنلاند را نیز تجربه نمایند.