گروه معماری هنرآنلاین: معماران زاها حدید ساخت میدان الفتریا، در کنار دیوارهای تاریخی ونیزی نیکوزیا را تکمیل کردند. این میدان چند سطحی با  استحکامات عظیم در طراحی سازه و طراحی فضای سبز شهر را به دو قسمت مدرن و قدیمی تقسیم می‌کند .

با طراحی معماران زاها حدید، منطقه خندق غیرقابل دسترس به مجموعه‌ای تفرجگاه‌های پوشیده از نخل، میدان‌های سنگفرش شده، فضاهای سبز و آب‌نماها تبدیل شده که می‌تواند به عنوان کمربند سبز در اطراف شهر عمل کند.

این چشم‌انداز شامل مجموعه‌ای از پل‌های بتنی منحنی و مسیرهای دسترسی است که به تغییر سطح بین پایه خندق خشک و خیابان‌های مجاور کمک می‌کند.

معماران زاها حدید معتقدند با گسترش فضاهای عمومی در داخل خندق، این پروژه می‌تواند موجب اتحاد مجدد پایتخت شود و تاریخ غنی نیکوزیا را با یک خوش‌بینی به آینده پیوند دهد.

هندسه‌های نامنظم اشکال در این پروژه به تعریف شخصیت فضاهای مختلف کمک می‌کند. این میدان با پل زدن بر دیوار و خندق ونیزی، به دروازه مهمی برای ورود به شهر قدیمی تبدیل خواهد ‌شد. پارکینگ زیرزمینی ، اتومبیل‌ها را از خیابان‌های شهر باستانی حذف می‌کند تا امکان پیاده‌روی بیشتر را برای بازدیدکنندگان فراهم می سازد تا قلمرو شهری این منطقه تاریخی را افزایش ‌دهد. همچنین باغ‌ها و میدان‌های عمومی جدید طراحی شده تا تعاملات اجتماعی را ارتقا دهد و مخاطبان از آن منطقه لذت بیشتری ببرند.

استفاده از سنگفرش‌های ‌گرانیتی باعث استحکام خندق می‌شود در حالی که اتصالات باز بین صفحات گرانیتی سیستم زهکشی غیرفعال آب باران را  ایجاد می‌کند تا درختان جدید به طور طبیعی سطح آب های زیرزمینی را متعادل  و فرسایش پایه‌های دیوارهای قرون وسطایی را کاهش دهند.

الفتریا، بزرگ‌ترین میدان شهری در نیکوزیا برای میزبانی جشنواره‌ها و رویدادهای عمومی طراحی شده است.