گروه معماری هنرآنلاین: دهکده مارپیچی شامل هشت دهکده مسکونی با فضاهای کار مشترک و سرگرمی که با استفاده از روش‌های چاپ سه‌بعدی و ایجاد یک مرکز زباله، سیستم  کشاورزی احیاکننده متنوع، سیستم مدیریت آب پایدار و انرژی‌های تجدیدپذیر طراحی شده است.

در این مدل برنامه‌ریزی، هر روستا دارای جامعه‌ای متنوع با حداکثر ۲۰۰ نفر است که فضاهای کار و زندگی مشترک مقرون به صرفه را با یک سیستم کشاورزی احیاکننده ادغام می‌کند. در واقع این روستاها با فناوری پیشرفته برای خودکفایی و به صفر رساندن زباله در منطقه زیستی خود طراحی شده‌اند.

دهکده مارپیچی در زمینی حدود ۴۰ هکتار در شمال سیدنی ساخته خواهد شد، درمنطقه‌ای که شورای بلینگن شیر، منطقه دولت محلی، به دنبال توسعه یک پروژه آزمایشی است که منجر به پیامدهای استثنایی زیست‌محیطی و اجتماعی خواهد شد. طراحی ساختمان‌های مسکونی بر اساس اشکال هندسی برای استفاده حداکثر از انرژی خورشید و جمع‌آوری آب باران طراحی شده‌است. سیستم آب روستا مجموعه‌ای از حوضچه ها را ایجاد می‌کند که پایین‌ترین رده آن برای تصفیه فاضلاب استفاده خواهد شد و سپس بازیافت می‌شود.

این پروژه، مرکزی برای تبدیل مواد غیر آلی به محصولات جدید یا منابع دیگر است. همچنین یک سیستم کشاورزی که برای تامین غذا برای ساکنان و کمک به مدیریت ضایعات ارگانیک طراحی کرده است.