گروه معماری هنرآنلاین: کشور تایلند اولین کشور آسیای جنوب شرقی بود که ساخت غرفه خود را در دبی آغاز کرد. تایلند برای همسویی با شعار اکسپو، تمرکز بر معماری پایدار و کاهش اثرات زیست محیطی در ساخت و طراحی غرفه خود از حداقل انرژی استفاده کرده است. 

پاویون تایلند در اکسپو ۲۰۲۰ دبی با عنوان «تحرک برای آینده» در منطقه تحرک با مساحت بیش از ۳۶۰۰ مترمربع واقع شده است. این برنامه بر روی مدل اقتصادی جدید کشور که به «تایلند ۴.۰» نیز شناخته می‌شود، تمرکز دارد. در واقع یک برنامه استراتژیک ۲۰ ساله که هدف آن بازسازی بخش‌های مختلف با استفاده از خلاقیت، نوآوری و فناوری‌های جدید دیجیتالی است.

برای کمک به کاهش انتقال گرما به ساختمان، غرفه با پرده‌ای بیش از ۵۰۰ شکوفه مصنوعی پوشانده شده است. این طرح از حلقه‌های گل‌ که برای خوش‌آمدگویی به میهمانان داده می‌شود، الهام گرفته شده است. این گل‌ها نماد مهمان‌نوازی، شانس و احترام هستند.

پرده گل‌دار در نمای غرفه، علاوه بر تغییر رنگ، طرح‌های متفاوتی را نیز ایجاد می‌کند. سقف غرفه به سبک سنتی تایلند طراحی شده که ادای احترام به معماری بومی این کشور است.

«گل‌های شانس» که نمای بیرونی را تزئین کردند در الگوی پیوندهای متقاطع قرار گرفته‌اند که نشان‌دهنده تحرک و اتصال است. طلایی، رنگی که در معماری تایلندی به وفور استفاده می‌شود و نشان دهنده سرزمینی مرفه است که در نمای بیرونی غرفه خودنمایی می‌کند. علاوه بر این، غرفه با رنگ‌های طبیعی رنگ‌آمیزی شده که منجر به مصرف انرژی کم‌تر می‌شود. حتی شبکه گل‌ها در عایق حرارتی نقش دارد و به حفظ دمای دلپذیر کمک می‌کنند.

پروژه این کشور سازگار با محیط‌زیست با هدف به حداقل رساندن جای پای کربن است. بنابراین از مصالح محلی، بتن بازیافتی، فولاد و آلومینیوم  برای ساخت وساز استفاده کردند.

بازدیدکنندگان علاوه بر آشنایی با آثار هنری تایلند، یک ماجراجویی با استفاده از VR(واقعیت مجازی)را تجربه می‌کنند. مسئولین غرفه انتظار دارند این نمایشگاه بیش از ۲۵ میلیون بازدیدکننده را در طول این رویداد جذب کند.

 اکسپو ۲۰۲۰ دوبی تا ۳۱ مارس سال ۲۰۲۲ میزبان بازدیدکنندگان است.