گروه معماری هنرآنلاین: غرفه سوریه در اکسپو ۲۰۲۰ دوبی تمدنی غنی را به نمایش گذاشته که در ایجاد پایه‌هایی که جهان را، آن‌گونه که ما می‌شناسیم به هم متصل می‌کند. سوریه از نظر تاریخی خانه اولین محصول زراعی، الفبا، شعر و نماد موسیقی است.

نسخه‌ای از الفبای اوگاریتی در پاویون سوریه به نمایش گذاشته شده که به اعتقاد عموم اولین الفبای تاریخ است که قدمت آن به حدود ۱۴۰۰ سال قبل از میلاد می‌رسد. همچنین این غرفه علاوه بر تاثیر الفبا و زبان عربی بر بسیاری از زبان‌های دیگر در سراسر جهان، اطلاعات بیشتری را در مورد روند گسترش نوشتار و الفبا در چندین منطقه سوریه به نمایش گذاشته است.

بازدیدکنندگان با کلماتی که ریشه عربی دارند و اکنون در سایر زبان‌های دیگر به کار می‌روند، آشنا می‌شوند. این نکته به ما یادآوری می‌کند آنچه که ما را متحد می‌کند بزرگ‌تر از چیزی است که ما را جدا می‌کند.

 همچنین مهمانان با یک تجربه تعاملی سمعی و بصری روبرو می‌شوند که می‌توانند در خواندن و نواختن قدیمی‌ترین نت موسیقی بشر که بیش از ۳۵۰۰ سال پیش به خط اوگاریت نوشته شده، شرکت کنند. هدف از کسب این تجربه صحبت کردن با بازدیدکنندگان به زبان جهانی موسیقی است.

غرفه سوریه در اکسپو 2020

از دیگر جاذبه‌های این غرفه می‌توان به نمایشگاه گروهی هنرمندان سوری با عنوان «من سوری هستم» اشاره کرد. هر پرتره در این نمایشگاه یک چهره سوری را نشان می‌دهد که هدفش برجسته کردن شباهت‌ها و پیوندهایی است که انسان‌ها را به هم نزدیک می‌کند تا در کنار هم بتوانیم آیند‌ه‌ای روشن‌تر برای سوریه و کل جهان خلق کنیم. همه آثار هنری دارای امضای یکپارچه توسط هنرمندان هستند که می‌گوید «من سوری هستم».

غرفه سوریه در اکسپو دبی ۲۰۲۰ آماده استقبال از بازدیدکنندگان و ارائه دیدگاه جامع از تاریخ، فرهنگ، هنر و اقتصاد سوریه است. 

 اکسپو ۲۰۲۰ دوبی تا ۳۱ مارس سال ۲۰۲۲ میزبان بازدیدکنندگان است.