گروه معماری هنرآنلاین: دفتر معماری Querkraft برای طراحی پاویون اتریش در نمایشگاه اکسپو  ۲۰۲۰  دبی انتخاب شده است. این طراحی ترکیبی از مصالح ساختمانی سنتی با تکنیک‌های مدرن است تا اتریش را به عنوان مرکز نوآوری معرفی کند. پاویون اتریش بر روی سؤالاتی تمرکز خواهد کرد که چگونه می‌توان از منابع با تفکر و احترام بیشتر در آینده استفاده کرد.

پاویون اتریش توسط وزارت فدرال امور دیجیتال، اقتصادی و اتاق اقتصادی فدرال اتریش سرمایه‌گذاری شده است. منطقه نمایشگاهی برای غرفه اتریش بین سوئیس و چین در منطقه فرصت قرار دارد. هدف این غرفه کشف پتانسیل در افراد برای شکل دادن به آینده است. در زمانی که حجم عظیمی از اطلاعات پاسخ‌های گمراه‌کننده‌ای برای مسائل پیچیده ایجاد می‌کند، پاویون اتریش بر چارچوبی از نوآوری‌ها تمرکز کرده است.

در ساخت ۳۸ مخروط از خاک، خاک رس و سیلت استفاده شده است. اگرچه غرفه فاقد سیستم تهویه مطبوع اما هوای داخل ساختمان بسیار دلپذیر است. این پروژه از برج های عربی الهام گرفته است. بنابراین بازدیدکنندگان کمتر احساس گرما می‌کنند زیرا جریان هوای خنک به داخل می‌رود و هوای گرم از منافذ مخروط‌ها خارج می‌شود.

رویکرد مینیمالیستی این کشور به بازدیدکنندگان کمک می‌کند از حجم بیش از حد اطلاعات دوری کنند. نکته جالب اینکه افراد بدون داشتن مطالب خواندنی، بهترین‌های اتریش را با استفاده از پنج حس بینایی، لامسه، بویایی، شنوایی و چشایی درک می‌کنند.

در داخل غرفه هیروگلیف‌های مدرن حک‌شده در دیوارهای سفالی که بعضی از آنها نت‌های آهنگساز مشهور اتریشی موتزارت و برخی دیگر کوه‌های آلپ مرکزی را به تصویر می‌کشند، دیده می‌شود. پرتوهای لیزری  Ars Electronica Solutions نمادها را متحرک می‌کند و دیوارها را بدون هیچ کلمه‌ای به یک تصویر از جهان پیش رو تبدیل می‌کند.

پاویون اطریش در اکسپو ۲۰۲۰

در مخروط، یک سنگ مرمر فلزی وجود دارد که به آرامی راهش را از مرکز به بیرون باز می‌کند و دایره‌های متحدالمرکز را در یک جعبه ماسه‌ای ترسیم می‌کند. اما اگر بازدیدکنندگان به اندازه کافی از مخروط فاصله بگیرند، لگوهای متنوعی از جمله لوگوی اکسپو ۲۰۲۰ را بعنوان پاداش دریافت می‌کنند.

استفاده از یکی از قدیمی‌ترین مصالح ساختمانی جهان، شن و ماسه، در غرفه اتریش مخاطبان را به شگفتی وا می‌دارد. یک توپ با استفاده از مکانیسم مغناطیسی در زیر میز، در عرض یکساعت شش الگوی مختلف را ایجاد می‌کند.

تا به حال فکر کرده‌اید که هوا چگونه است؟ بسیار شبیه دود فقط بسیار سبک‌تر و بی‌رنگ‌تر. می‌توانید آن را در پاویون اتریش ببینید. این مخروط نوعی از ترکیب دیجیتالی از هوا را قطعاً برای بازدیدکنندگان جوان روی دیوار نشان می‌دهد. جایی که قدم زدن در آن گردش خون را هم مختل و هم تنظیم می‌کند.

 در گوشه‌ای از غرفه عطر تند کاج سنگی سوئیس به مشام می‌رسد. این درخت با عنوان«ملکه آلپ» شناخته می شود  چون سیستم عصبی را آرام، خواب را بهبود و ضربان قلب را آرام کند. همچنین یک سکوی موج دار از چوب نرم و حکاکی میزبان بازدیدکنندگان است تا روی آن دراز بکشند و خود را در میان کوه‌های آلپ احساس کنند.

در ساخت مخروط به موسیقی‌ توجه ویژه‌ای شده است. ترکیب پیانو روپرت هوبر، نوازنده اتریشی، با یک ساز غیر معمول اجرای خاصی را شکل می‌دهد. هر بار که بازدیدکنندگان به داخل مخروط قدم می‌گذارند، صداهای فلزی که ایجاد شده، با موسیقی کلاسیک ترکیب می‌شود. از آنجا که حرکت با صدا ترکیب می‌شود، هیچ دو بازدیدکننده یک قطعه موسیقی یکسان ایجاد نمی‌کنند.

غرفه اتریش در حال انجام ماموریتی برای  جمع‌آوری و کنترل ضربان قلب است. بازدیدکنندگان با قرار دادن دست‌های خود روی میز «تپش قلب» می‌توانند الگوهای منحصر به فردی را در پشت صفحه شیشه‌ای نقاشی کنند. دانه‌های شن با فرکانس هر پالس به ارتعاش در می‌آیند تا زمانی که یک تصویر را تشکیل دهند.

در داخل  غرفه، بخشی که به ۵۳ مبتکر اتریشی اختصاص داده شده، کودکان می‌توانند به صورت رایگان مهارت خود را در برنامه نویسی امتحان کنند. بچه‌های خردسال می‌توانند با ساختن روبات‌هایی مانند لگو شروع کنند، در حالی که بچه‌های بزرگ‌تر می‌توانند فرآیند کدگذاری گام به گام را روی صفحه‌های تعاملی انتخاب کنند.

 اکسپو ۲۰۲۰ دوبی تا ۳۱ مارس سال ۲۰۲۲ میزبان بازدیدکنندگان است.