گروه معماری هنرآنلاین: موزه هنر مدرن لوئیزیانا در نمایشگاه جدید خود با عنوان «پیتر کوک: مناظر شهر» نقاشی‌های معمار نامدار بریتانیایی را به نمایش می‌گذارد که بیشتر به خاطر نظریه‌های معماری و مفاهیم رویاپردازانه‌اش شناخته شده است.

این نمایشگاه نقش اساسی طراحی و نقاشی را در آثار پیتر کوک نشان می‌دهد و رسانه ایده‌آلی برای انتقال ایده‌های غیرمتعارف در مورد شهرها، معماری و اشکال زندگی است.

برگزارکنندگان این نمایشگاه معتقدند نقاشی‌های مورد نظر در این نمایشگاه از طریق یک لنز مشابه به عنوان طرح‌های پیشنهادی برای روش‌های جدید شکل‌گیری شهرها، تصویرسازی فضا، عناصر ساختمان و مناظر طبیعی مورد توجه قرار خواهند گرفت.

پیتر کوک معمار، معمار بریتانیایی یک شخصیت محوری در دنیای معماری جهانی است. او یکی از اعضای بنیانگذار آرکی‌گرم، گروه معماری نو آینده‌نگر آوانگارد دهه ۱۹۶۰، بود. یکی از مهمترین آثار او از دوره آرکی‌گرم با عنوان«شهر اتصالات» هنوز مرجع بسیار مهم در گفتمان معماری‌،تکنولوژی و جامعه است.

پیتر کوک در سال ۲۰۰۷ به خاطر خدماتش در حوزه معماری و آموزش نشان شوالیه را از ملکه انگلستان دریافت کرد. او در حال حاضر به عنوان استاد بازنشسته با مدرسه بارتلت کالج دانشگاهی لندن (UCL) همکاری دارد.

این نمایشگاه که از ۲۱ ژانویه تا ۸ می ۲۰۲۲ برگزار خواهد شد.