گروه معماری هنرآنلاین: آنتونیا کارور مدیر پردیس هنری حی جمیل است که شاید بتوان آن را به گونه‌ای «همسایگی زیبا» بازگردان کرد. کلنگ ساختمان این پروژه بزرگ ۱۰ سال پیش به زمین خورد و قرار است پس از مراسم افتتاح رسمی در روز دوشنبه، برنامه‌های پس از افتتاحیه پنج ماه دیگر ادامه داشته باشد.

حی جمیل نخستین پردیس هنری چندطبقه و چندمنظوره در جده است و چند نگارخانه و استودیو برای میزبانی از برنامه‌های موقتی و دائم دارد. ضمن اینکه در آینده نزدیک نخستین سالن سینما ویژه نمایش فیلم‌های هنری در تاریخ عربستان سعودی هم در آن آغاز به کار می‌کند. پردیس حی جمیل در کمترین فاصله از مدارس منطقه و یک استودیو موسیقی قرار گرفته و می‌تواند میزبان انبوه برنامه‌های هنری برای میزبانی از شهروندان هنردوست باشد.

نخستین برنامه هنری پردیس حی جمیل نمایشگاه «در بشقاب تو چیست؟» با حضور ۲۱ هنرمند است که به مطالعه رابطه زیست‌محیطی و اجتماعی غذا می‌پردازد؛ اینکه چگونه تجارت، کار، سنت و استعمار می‌تواند بر شیوه غذا پختن و غذا خوردن انسان‌ها تاثیر بگذارد. دو نمایشگاه‌گردان هندی و انگلیسی سه سال گذشته را برای گرد هم آوردن هنرمندان و آثارشان درباره موضوع غذا وقت گذاشته‌اند.

Jameel4

Jameel2

Jameel1

Jameel