گروه معماری هنرآنلاین: غرفه پنج طبقه عربستان توسط گروه معماری بوریس میکا با عنوان «پنجره‌ای رو به آینده» طراحی شده است. این غرفه با مساحت ۱۳۰۰۰ متر مربع- معادل دو زمین فوتبال-  بعد از امارات متحده عربی بزرگ‌ترین مساحت را در اکسپو ۲۰۲۰ دارد. هدف اصلی این غرفه همکاری با کشورهای دیگر برای ایجاد آینده‌ای بهتر است. 

یک صفحه نمایش دیجیتالی در قسمت بیرونی غرفه قرار دارد که در زیر صفحه نمایش شیب‌دار آن تصاویری از عربستان سعودی از جمله پروژه‌های گردشگری این کشور را به نمایش می‌گذارد. همچنین یک صفحه نمایش دیگری به طول ۶۸ متر داخل غرفه با نمایش اکوسیستم آن منطقه میزبان مخاطبان است.

پله برقی بازدیدکنندگان را برای تجربه تاریخ و فرهنگ این کشور بالا می‌برد، در حالی که پله برقی بعدی آن‌ها را برای کاوش در عربستان مدرن از طریق یک صفحه نمایش LED با هشت هزار چراغ و یک آبنمای تعاملی ۳۲ متری پایین می‌آورد.

این سازه همچنین دارای یک اینستالیشن با ۲۰۳۰ کریستال درخشان است که بر روی پله برقی آویزان شده تا شبیه پنجره‌ای باشد که به سمت آسمان باز می‌شود.

این غرفه شیب‌دار و مستطیلی شکل، به گونه‌ای طراحی شده که از فاصله زیاد برای بازدیدکنندگان قابل رویت است.

به غرفه عربستان سعودی از سوی شورای ساختمان سبز ایالات متحده (USGBC) رتبه پلاتینی در زمینه رهبری در طراحی انرژی و محیط زیست (LEED) اعطا شده است. در نتیجه، این غرفه کمترین تخریب را به محیط زیست وارد می‌کند و از حداقل منابع انرژی در آن استفاده می‌شود.

بازدیدکنندگان می‌توانند  انتظار یک تجربه همه جانبه  از تحولات عربستان را با تمرکز بر تاریخ، سنت‌ها و همچنین آینده آن داشته باشند. غرفه عربستان سعودی از زمان افتتاح نمایشگاه ۵۰۰هزار بازدیدکننده جذب کرده است.

 اکسپو ۲۰۲۰ دوبی تا ۳۱ مارس سال ۲۰۲۲ میزبان بازدیدکنندگان است.