گروه معماری هنرآنلاین: پاویون مکزیک در هفدهمین دوسالانه معماری ونیز اثر گروهی از معماران با عنوان «جابجایی‌ها» را در منطقه آرسناله ونیز به نمایش گذاشته است. این پاویون در پاسخ به سوال موضوع دوسالانه «ما چگونه با هم زندگی خواهیم کرد؟» این سوال را مطرح می‌کند که چگونه معماری می‌تواند در میان تنوع فرهنگی، زبانی و سرزمینی، نظرات، انتقادات، عملکردها، تاریخ‌ها و نمایه‌های مختلف به ما کمک کند؟

این غرفه مسئله «جابه‌جایی‌ها» را مطرح می‌کند که عمدتاً از شرایط نامطلوب مانند نابرابری‌های آشکار، مشکلات محیطی، خطر بلایا و انواع خشونت‌ها (اقتصادی، اجتماعی، نژادی و جنسیتی) مرتبط با فضاهای مختلف ناشی می‌شود. این فرآیندهای انتقال در مقیاس‌های مختلفی از زمان و فضا رخ می‌دهند که فراتر از مرزها و محدودیت‌ها هستند.

النا تودلا، کیوریتور پاویون، گفته است: «هدف بررسی راه‌هایی برای طراحی و ساخت فضاهای تعلق، آشتی، روایت، تبادل، بازیابی، جذب، بخشش و مقاومت ناشی از جابجایی است. طراحی معماری به عنوان یک فضای مرزی برای سیستم‌های اجتماعی_ زیست‌محیطی در نظر گرفته می‌شود تابتوان با آن مجموعه‌های مختلف را گسترش داد.»

طراحان غرفه مکزیک با حضور در دوسالانه معماری ونیز با تکیه بر اصولی مانند توالی و تداوم فضایی به دنبال مکا‌ن‌هایی پویا و انعطاف‌پذیر هستند.

هفدهمین دوسالانه معماری ونیز با عنوان «ما چگونه با هم زندگی خواهیم کرد؟» به صورت فیزیکی و آنلاین (biennalepavilions.com) تا ۳۰ آبان (۲۱ نوامبر) میزبان بازدیدکنندگان است.