گروه معماری هنرآنلاین: آنتونیو ویرگا، معمار فرانسوی از آجرهای لفتون و روکش فلز طلا برای نمای ساختمان سینما (Le Grand Palais) در کئور فرانسه استفاده کرده که شب‌ها نور را به میدان عمومی اطراف فیلتر می‌کند. او مجموعه‌ای از ساختمان‌های تاریخی را که ابتدا به عنوان صومعه و پایگاه نظامی استفاده می‌شد، ادغام کرد و مجموعه جدیدی ساخت.

آنتونیو ویرگا گفته است: «در سال‌های اخیر فضای بین ساختمان‌ها برای پارکینگ مورد استفاده قرار می‌گرفت. اساس پروژه ما این بود که شهر گمشده را دوباره بازسازی کنیم تا تاریخ میدان کئور و مفهوم از دست رفته سینماهای قدیمی را زنده کنیم.»

این سینما با هفت پرده نمایش و یک موزه، به صورت یک جعبه خالی و آجری سفید طراحی شده است. ساختمان سینما یک نسخه تقریبا غیرعادی و شگفت‌انگیز از بلوک‌های قرن نوزدهم و درهای طلایی پررنگ و بدون پنجره است.

برای فضای بیشتر نیز یک ساختمان آجری با طرح‌های مشبک با الهام معماری سنتی اسلامی طراحی شده است. با وجود مشربیه در طول روز نور وارد مجموعه می‌شود و در شب نور داخل فضای بیرون را نورانی می‌کند. در داخل ساختمان، قالب‌های آجری و فلزی به طور یکپارچه به هم متصل شده‌اند. دو پرده سینما در طبقه همکف و پنج پرده دیگر در بالا قرار دارند. بازدیدکنندگان از طریق درب‌های شیشه‌ای که با برش روکش طلا مشخص شده به راهروی طبقه بالا، فضای کافه دسترسی دارند.

معماران این پروژه معتقدند:«رسیدن به معماری جاودانه برای ما در این اثر بسیار مهم و حیاتی بود، ما چیزی را می‌خواستیم که مردم به راحتی با آن ارتباط برقرار کنند.»

این پروژه در فهرست ساختمان‌های مدنی جوایز دیزین 2021 قرار گرفته است.