گروه معماری هنرآنلاین: یک تیم دو نفره استرالیایی، سیمولا و ناتالی آلیما، با اینستالیشن قارچ برنده رقابت دوسالانه معماری تالین ۲۰۲۲در استونی شدند. در ساخت این سازه با عنوان Burlasite، از فناوری چاپ سه بعدی استفاده می‌‌کنند که به مرور توسط میسیلیوم (الیاف موجود درقارچ) کنترل می‌شود.

این طرح، استفاده مجدد از مواد محلی و این مسئله که چگونه بشر می‌تواند طرح‌های پایدار سازگار با محیط زیست را کشف کند را برجسته می‌کند.

دوسالانه معماری تالین در ۷ سپتامبر ۲۰۲۲ برای عموم افتتاح می‌شود و اینستالیشن قارچ تا سال ۲۰۲۴ در مقابل موزه معماری استونی میزبان بازدیدکنندگان است.

 کیوریتورهای این اینستالیشن رویکرد معماری پایدار و انسانی برای ساخت و ساز را با پتانسیل استفاده مجدد از مصالح محلی پیشنهاد می‌دهند. همچنین پرورش صنایع دستی محلی، استفاده بهتر از مواد موجود، پاسخگویی به محیط در مقیاس‌های طولانی مدت و افزایش طراحی سفارشی را مدنظر دارند.

طراحی آن‌ها بر اساس نمونه اولیه کلبه است و ساختار اصلی کلبه متروکه مارتین هایدگر(فیلسوف آلمانی) را به عنوان فونداسیون در نظر گرفته‌اند.

برای خلق این اینستالیشن مواد زائد از صنایع چوب محلی با یک پلیمر تجزیه‌پذیر ترکیب می‌شود و به صورت سه بعدی چاپ می‌شود تا پایه آن شکل بگیرد. به قالب پایه الیاف موجود در قارچ تزریق می‌شود، که در نهایت قاب را می پوشاند و به شکل نهایی خود در می‌آید.

این فرآیند شبیه نحوه ساخت داربست‌های زیستی در پزشکی است تا رشد بافت انسان در یک چارچوب مصنوعی بوجود آید.

موضوع دوسالانه معماری ۲۰۲۲ تالین «خوراکی یا معماری متابولیسم» است که رابطه جهان طبیعی با حوزه شهرها و ساختمان‌ها را برجسته می‌کند.

هدف اصلی این دوسالانه تجدیدنظر و تجسم مجدد منطق اقتصاد دایره‌ای و ورود در زمینه‌های طراحی، معماری و تولید محیط‌های شهری است.

مرکز معماری استونی سال گذشته اعلام کرده بود که ششمین دوره دوسالانه معماری تالینبه دلیل به تعویق افتادن دوسالانه معماری ونیز و همچنین زمان‌های نامشخصی که رویدادهای فرهنگی بین‌المللی با آن روبرو هستند، تا سال ۲۰۲۲ به تعویق افتاده است.

رویدادهای اصلی برنامه نشستی دو روزه شامل سمپوزیوم و مسابقه چشم‌انداز تالین، اهدای جوایز، نمایشگاه بین‌المللی مدارس معماری و برنامه‌های اینستالیشن است،

دوسالانه معماری تالین یکی از برجسته‌ترین رخدادهای منطقه اروپا شرقی است که تبادل ایده‌ها را در خارج از مرزها تشویق می‌کند.