گروه معماری هنرآنلاین: «پلتفرم اتریش» پروژه معماری کشور اتریش با کیوریتوری پیتر مورتن باک و هلگه موشامر در منطقه جیاردینی به نمایش درآمده است. این غرفه در حال ایجاد بستری برای بحث و مناظر پیرامون چگونگی تصور ما از آینده معماری است. همچنین به دنبال بیان تغییرات عمیق ایجاد شده توسط توسعه پلتفرم های دیجیتالی در محیط ساخته شده ما است.

پاویون اتریش در پاسخ به سوال موضوع دوسالانه «ما چگونه با هم زندگی خواهیم کرد؟» توسعه شهرها در ارتباط با ظهور پدیده پلتفرم شهرسازی را بررسی می‌کند.

این غرفه مجموعه‌ای از مصاحبه‌ها و فیلم‌های کوتاه درباره مشارکت‌های بین‌المللی و همچنین سوال دوسالانه را به نمایش می‌گذارد.

کیوریتورهای غرفه اتریش علاوه بر بررسی نقش پلتفرم های دیجیتالی در آینده به سئوالاتی از جمله آیا ما شاهد ظهور پلتفرم‌های شهرسازی هستیم که ارتباطات مجازی برای آن مهم‌تر از زندگی ما در فضای واقعی است؟ آیا فضای شهری به مناطق جزیره‌ای تبدیل خواهد شد که در آن تنها بخش‌هایی از تبادلات اجتماعی به چشم می‌خورد؟ پاسخ می‌دهند.

 پلتفرم شهرسازی یکی از بحث برانگیزترین موضوعات در زمینه معماری است. سیستم عامل‌های دیجیتالی مانند فیس بوک، گوگل و آمازون به طور فزاینده‌ای در همه زمینه‌های زندگی ما نفوذ کرده و شروع به انحلال ساختارهای قدیمی کرده‌اند. «پلتفرم اتریش» در مورد توسعه شهرها با زیرساخت‌های جدید تحقیق می‌کند و خود غرفه را نیز به بستری برای مشارکت انتقادی درباره آینده معماری تبدیل کرده است.

هفدهمین دوسالانه معماری ونیز با عنوان «ما چگونه با هم زندگی خواهیم کرد؟» به صورت فیزیکی و آنلاین (biennalepavilions.com) تا ۳۰ آبان (۲۱ نوامبر) میزبان بازدیدکنندگان است.