گروه معماری هنرآنلاین: این غرفه در دوسالانه معماری ونیز واقعیت فیزیکی مرز سوئیس را به مسائل سیاسی و اجتماعی پیوند می‌زند و درک تازه‌ای از مناطق مسکونی مرزی ترسیم می‌کند. شیوع کرونا در میانه روند کار، اهمیت بیشتری به این پروژه داد. پاویون سوئیس در پاسخ به  سوال موضوع دوسالانه «ما چگونه با هم زندگی خواهیم کرد؟» تاثیر اختلافات بر روی زندگی را بررسی می‌کند.

تیم پژوهش به بررسی فضاهای مناطق مرزی سوئیس در کنار مسائل سیاسی می‌پردازد. آن‌ها معتقدند مطالعه مرز سوئیس در این زمان به معنای یک خط روی نقشه نیست بلکه به عنوان فضایی است که باید تجربه شود. در واقع یک نقطه شروع است نه یک محدودیت.

این گروه برای اولین بار در پایان سال ۲۰۱۹ با یک کامیون به عنوان استودیو شروع به مطالعه میدانی در مورد خانه‌های مرزی بین سوئیس و کشورهای همسایه کردند. در هر مرحله، از شرکت‌کنندگان دعوت می‌شد تا مکانی خیالی یا واقعی را به دلخواه خود در یک مرز بسازند، در حالی که فیلم این مراحل را ضبط می‌کردند.

بعد از همه‌گیری ویروس کووید-۱۹ تیم غرفه سوئیس از شرکت‌کنندگان این مطالعه میدانی خواستند درصورتی که دیدگاه‌شان در مورد مفهوم مرز تغییر کرده این بار از طریق تالارهای گفتگو (موبایل) یا کارگاه‌های مختلف نوشتاری اعلام کنند. فیلم‌ها، متریال‌ها و ماکت‌ها جمع آوری شده این پروژه در غرفه سوئیس به نمایش گذاشته شده است.

هفدهمین دوسالانه معماری ونیز با عنوان «ما چگونه با هم زندگی خواهیم کرد؟» به صورت فیزیکی و آنلاین (biennalepavilions.com) تا ۳۰ آبان (۲۱ نوامبر) میزبان بازدیدکنندگان است.